خبرگزاری کار ایران

تشریح فرایند ثبت‌نام متقاضیان هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۳۴۰

معاون درمان وزارت بهداشت و رییس ستاد مرکزی اجرایی انتخابات نظام پزشکی از آغاز فرایند ثبت نام از متقاضیان هیئت مدیره هفتمین دوره سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد آقاجانی در خصوص نحوه ثبت نام متقاضیان هیئت مدیره هفتمین دوره سازمان نظام پزشکی گفت: با تعیین اعضا شورای نظارت هر شهرستان،  هیات اجرایی انتخابات تشکیل شده است و  به منظور جلب مشارکت حداکثری جامعه پزشکی و با استناد به ماده ۸ و ۹ آیین نامه اجرایی  انتخابات نظام پزشکی، روند اطلاع رسانی و ثبت نام متقاضیان به روسای دانشگاه ها ابلاغ  شده است.

معاون درمان افزود: بر اساس این ابلاغیه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، آگهی ثبت نام در سراسر کشور در روزنامه های کثیرالانتشار در روز شنبه ۱۳ خردادماه، منتشر و با استفاده از سایر روش ها  هم اطلاع رسانی خواهد شد.

دکتر آقاجانی با بیان این که  زمان ثبت نام از ۱۴ تا ۲۰ خرداد ماه در تمامی ایام عادی و تعطیل از ساعت ٨ تا ١٦ در سراسر کشور است، افزود:  متقاضیان واجد شرایط می توانند با در دست داشتن مدارک به مکان های تعیین شده  توسط هیئت اجرایی انتخابات شهرستان های خود مراجعه کنند.

وی افزود: به استناد ماده ۲۳ قانون سازمان نظام پزشکی متقاضیان باید دارای شرایطی شامل  تابعیت ایرانی، نداشتن فساد اخلاقی و مالی، داشتن حسن شهرت اجتماعی و شغلی ، حسن شهرت در تعهد عملی به احکام دین مبین اسلام  و وفاداری به قانون اساسی، دارا بودن حداقل ۳ سال سابقه عضویت در نظام پزشکی و عدم عضویت در هیئت نظارت  و اجرایی،  باشند.

رییس ستاد مرکزی اجرایی انتخابات نظام پزشکی همچنین گفت:  اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تابع احکام دینی اعتقادی خود هستند.

گفتنی است لیست نهایی کاندیداها پس از بررسی صلاحیت توسط هیئت نظارت در تاریخ ۱۸ تیرماه اعلام می شود و در تاریخ سی تیرماه امسال انتخابات این دوره سازمان نظام پزشکی در ۲۰۷ حوزه انتخابیه  برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز