خبرگزاری کار ایران

انداختن آب دهان، قاتل متجاوز را لو داد(عکس)

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۳۲۴

پس از 6 سال از زمان وقوع جنایت، پلیس و مقامات قضایی موفق شدند مظنون به تجاوز و قتل 2 دختر جوان را پشت میله‌های زندان بیاندازد.

به گزارش هافینگتون پست، پلیس در مصاحبه با نشریات گفت، «جیووانی بورجاس» 32 ساله اهل حومه لوس آنجلس که در سال 2011، متهم به 2 فقره تجاوز و قتل 2 دختر به نام های «میشله لوزانو» 17 ساله و «بری آنا گازمن» 22 ساله شده بود، پس از آزمایش DNA و مطابقت نمونه یافته شده از وی با نمونه DNA یافته شده در محل جنایت به عنوان متجاوز و قاتل هر 2 قربانی شناخته شد.

به گفته پلیس لوس آنجلس آنها DNA متهم را از هر 2 محل جنایت کشف و وارد دیتابیس ملی محلی کردند اما موفق به یافتن هیچ نمونه‌ای که با آنها مطابقت داشته باشد، نگشتند. پس از مدتی آنها DNA فردی را در دیتابیس مذکور یافتند که با نمونه کشف شده قاتل از محل جنایت‌ها مطابقت داشت و این فرد کسی نبود به جز پدر متهم یعنی «برجاس».

بنا به تحقیقات پلیس، پدر «برجاس» سال‌ها پیش از وقوع این جنایات به اتهام جرایمی دیگر به غیر از قتل و تجاوز دستگیر شده بود. این به معنای وجود DNA این نمونه پیش از وقوع این قتل و تجاوزها در سیستم دیتابیس محلی بود. متهم بر خلاف پدرش فقط سوابق جرایم کوچک و کم اهمیتی در اداره پلیس داشت. بنابراین مقامات قضایی باید راه دیگری را برای دست یافتن و جمع‌آوری نمونه متهم پیدا می‌کردند.

به گفته «چارلی بک» رئیس اف.ب.آی، آنها «برجاس» پسر را تحت نظر گرفته و مورد تعقیب شبانه روزی قرار دادند تا این‌که او روزی مرتکب اشتباه شد و آب دهانش را روی زمین پیاده رو انداخت. نمونه DNA استخراج شده از بزاق جمع آوری شده متهم،‌ وارد دیتابیس محلی و با هر 2 نمونه کشف شده از محل قتل قربانیان: «لوزانو» و «گازمن» مطابقت داده شد.

به گفته بازجوهای پلیس، این بار «برجاس» علاوه‌بر 2 فقره قتل و تجاوز قبلی به 2 فقره آدم‌ربایی نیز متهم شد.

بک می‌افزاید: «مجموعه نمونه‌های DNA کشف شده در زمان بازداشت متهم ما را قادر ساخت تا این مرد شیطان صفت را به تجاوز و قتل 2 دختر بی‌گناه مرتبط کنیم.

«لوزانو» اولین قربانی این جنایت‌ها دختر نوجوانی بود که پس از خروج از منزل برای قدم زدن در شب عید پاک مسیحی، مفقود شده بود. جسد وی در یک کانتینر اوراقی در کنار یک آزاد راه پیدا شده بود.

«گازمن» یک روز پس از عید کریسمس، به قصد رفتن به داروخانه از منزلش خارج و پس از آن ناپدید شده بود.

سابقه جرایم پشین «برجاس» شامل 3 سال اعمال خشونت آمیز و ضرب و جرح علیه نامزد سابقش بود. نامزد سابق متهم او را به خشونت‌هایی نظیر شکستن بینی، اقدام به خفه کردن و پایین پرت کردن از چندین پله متهم ساخته بود.

متهم در جلسه دادگاه خود را در مقابل اتهامات جنایات مطرح شده، بیگناه دانست. وکیل مدافع متهم نیز به خاطر داشتن فرزند کوچک تحت سرپرستی‌اش از دادگاه تقاضای تبرئه او را کرد که توسط قاضی رد شد.

بنابر اعلام دفتردادستان محلی، اگر اتهامات جنایات «برجاس» در دادگاه به اثبات برسد، او به مجازات اعدام و یا حبس ابد بدون امکان فرجام خواهی محکوم خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز