خبرگزاری کار ایران

آشناگر مطرح کرد:

نباید از اقدامات پیشگیرانه درباره تب کریمه کنگو غافل شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۹۴۳

معاون استاندار کردستان گفت: آموزش و آگاهی بخشی و ایجاد حساسیت در سطوح مختلف جامعه از طریق صدا و سیما و شبکه های اجتماعی جهت پیشگیری از بیماری کریمه کنگو باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا آشناگر پیش از ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی که با حضور دستگاه‌های متولی در استانداری برگزار شد با بیان اینکه کردستان از لحاظ بیماری تب کریمه کنگو کنترل شده، افزود: مورد مشکوکی از این نظر تاکنون مشاهده نشده ولی نباید از اقدامات پیشگیرانه در این زمینه غافل شد.

وی به انجام برخی اقدامات در راستای پیشگیری از این بیماری اظهار داشت: یکی از اقدامات موثر آموزش و آگاهی‌بخشی و ایجاد حساسیت در سطوح مختلف جامعه از طریق صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آشناگر ممانعت از کشتارهای غیرمجاز در برخی شهرستان‌ها را دیگر اقدام اساسی ذکر کرد و گفت: باید دستگاه‌های متولی مکاتبات لازم را با فرمانداران داشته باشند که رفتاری توجیهی با قصاب‌ها صورت گیرد و نارضایتی ایجاد نشود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان عنوان کرد: همکاری و هماهنگی بین بخشی به‌ویژه بهداشت و دام پزشکی ایجاد و در صورت حاد بودن موضوع و نیاز به اعتبار، سازمان برنامه و بودجه دریغ نخواهد کرد.

آشناگر کنترل بیماری تب مالت را مورد تاکید قرار داد و گفت: کانون‌های آلوده به این بیماری باید شناسایی و در صورت نیاز به مداخله ورود می‌یابیم و در این راستا تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز