خبرگزاری کار ایران

علت تغییر رنگ رودخانه زاینده رود مشخص شد

اشکال در سیستم تصفیه خانه یا نحوه پاسخگویی

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۸۷۱

اشکال در سیستم یکی از تصفیه خانه‌های آب شرب در حاشیه زاینده رود» علت اصلی تغییر رنگ رودخانه بوده است اما این همه ماجرا نیست...

به گزارش ایلنا صبح امروز آب رودخانه زاینده رود در محدوده شهرستان مبارکه با تغییر رنگ به قرمز درآمد که تعجب بسیاری از شهروندان اصفهانی را برانگیخت.

این در حالی است که فرماندار شهرستان مبارکه نه تنها از علت ماجرا خبری نداشت که به یکی از خبرگزاری ها گفت   این اتفاق از مناطق بالادست رخ داده و آب قرمز رنگ وارد شهرستان‌های مبارکه و لنجان شده است اما دلیل آن هنوز مشخص نیست.

وی بیشتر از این گفت: اطلاعات لازم در این زمینه را از مدیرکل مدیریت بحران استانداری دریافت کنید، ما نیز در حال نامه نگاری با محیط زیست برای پیگیری موضوع هستیم.

اینها همه درحالی است که پس از  انتشار این خبر در رسانه‌ها ، بلافاصله خبرنگار ما با اداره کل  آب وفاضلاب استان ، تعدادی از اعضای شورای شهر اصفهان  از جمله رئیس شورای شهر و  اداره کل مدیریت بحران استان   تماس گرفته شد  اما با کمال تعجب هیچکدام نه تنها خبری از ماجرا نداشتند که موضوع را نیز بی اهمیت تلقی کردند. به طوری که به بهانه حضور در جلسه ای مهم رغبتی هم  برای پیگیری علت حادثه  از خود نشان ندادند.

اگر چه علت حادثه اشکال در سیستم یکی از تصفیه خانه‌های آب شرب در حاشیه زاینده رود عنوان شد و به گفته اداره حفاظت محیط زیست اصفهان جای نگرانی  در خصوص آب شرب وجود ندارد زیرا محل ورود این پساب پایین تر از محل برداشت آب شرب اصفهان بوده  اما پرسش اینجاست که چطور کسانی که داعیه  مدیریت شهری در اصفهان را دارند نه تنها علاقه ای برای پیگیری و حل مشکل آب شهروندان از خود نشان ندادند حتی حاضر به شنیدن اصل خبر نیز نشدند. خبری که موجب  نگرانی‌ بسیاری از شهروندان اصفهانی  و در پی آن تماس با دفتر خبرگزاری کار ایران(ایلنا )  در تهران شد.

از سوی دیگر به گفته یک فعال زیست‌محیطی در اصفهان که نخواست نامش فاش شود فیلترهای آب آشامیدنی ذرات رسوبات رودخانه را در خود جمع می کنند که پس از شست وشوی آنها در رودخانه ،دوباره  وارد آب می شوند اگرچه این رسوبات از جنس آب رودخانه است و در ظاهر مشکلی در آب  آشامیدنی ایجاد نمی‌کند اما اگر تداوم یابد موجب بروز بیماری‌های کلیوی در انسان می شود. اتفاقی که تا کنون‌ سابقه داشته و هر ازچندی پس از شست وشوی فیلترهای آب آشامیدنی در رودخانه رخ می‌دهد.

 ای کاش مدیران شهری اصفهان در کنار سایر جلسات خود جلسه‌ای نیز برای  چگونگی پاسخگویی به اصحاب رسانه و دغدغه‌های شهروندان  بگذارند تا در زمان وقوع حادثه توپ را در زمین کس دیگری نیندازند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز