خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان خبر داد:

احداث نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی فتوولتاییک در منطقه ملاثانی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۸۳۶

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی فتوولتاییک در منطقه ملاثانی شهر باوی در حال ساخت است که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمود دشت بزرگ در بازدید از این پروژه که توسط بخش خصوصی و ازطریق سرمایه گذاری مستقیم خارجی اجرا می شود، گفت: احداث این نیروگاه موجب اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم 40  نفر از جوانان منطقه می گردد.

وی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری این پروژه حدود 12 میلیون پوند معادل 590 میلیارد ریال می باشد که توسط بخش خصوصی با مشارکت شرکت بریتیش سولار انگلیس در این منطقه در حال احداث می باشد.

دشت بزرگ تصریح کرد: این سرمایه گذار دارای پروانه احداث از سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران و مجوز سرمایه گذاری خارجی از وزارت امور اقتصادی و دارایی است و قرار است به مدت 20 سال برق این نیروگاه به صورت تضمینی توسط وزارت نیرو خریداری شود.

وی اظهار داشت: آغاز کار اجرایی این پروژه  از آذرماه  94  بوده که با توجه به ورود تجهیزات، پیش بینی می شود تا پایان مهر ماه امسال به بهرداری برسد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه در دنیا استفاده از انرژی های تجدید پذیر، رو به افزایش است، گفت: خوزستان با توجه به تابش آفتاب و طولانی بودن روزها، مکان مناسبی برای حضور سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در بخش انرژی های خورشیدی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز