خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد کردستان مطرح کرد:

اختصاص ۲۲۶ میلیارد تومان اعتبار به نیازمندان کردستانی

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۷۴۵

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ارائه خدمات به نیازمندان کردستانی در سال ۹۵ اختصاص داده شد که با رشد ۴۸ درصدی اعتبارات سال جاری این مبلغ به ۲۲۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، محمد رسول شیخی زاده در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای کردستان با بیان اینکه هم اکنون ۹ درصد از جمعیت استان به میزان ۱۱۰ هزار نفر به صورت مددجوی  معیشت بگیر و تک و چند خدمتی تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند، عنوان کرد: ۲۴ هزار از این جمعیت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

وی افزود: با وجود اینکه این نهاد در جهت اشتغال و خودکفا کردن زنان سرپرست خانوار اقدامات مثبتی انجام داده است بازهم به دلیل مشکلات مختلف اجتماعی و اقتصادی  تعداد جدیدی از زنان سرپرست به چرخه حمایت این نهاد اضافه می شوند.

شیخی زاده گفت: سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق کمیته امداد جهت ارائه خدمات به نیازمندان استان اختصاص داده شد که با رشد ۴۸ درصدی اعتبارات سال جاری این مبلغ به ۲۲۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در کنار این اعتبارات کمک ها و مشارکت مردمی می تواند در جهت کاهش فقر و رفع مشکلات نیازمندان استان کمک کند ، افزود: استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه در جهت اعلام برنامه ها و معرفی خدمات کمیته امداد  و همچنین ترویج سنت های حسنه الهی موثر است.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای نیازمندان از طریق کمیته امداد به عنوان یکی از خدمات نظام یکی از ظرفیت هایی است که می تواند از طریق رسانه بهره برداری شود، گفت: معرفی قرض الحسنه به معنای واقعی خود کلمه از دیگر خدمات و فعالیت های اصلی این نهاد است که نیازمند اطلاع رسانی است .

در ادامه دیدار ابوالقاسم امان الهی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان عنوان کرد: کمیته امداد به عنوان نهادی مردمی  پا به پای سایر نهادهای انقلابی برای رسیدن به اهداف انقلاب و خدمت به مردم تلاش می کند.

وی افزود: عملکرد کمیته امداد به عنوان اراده نظام در خدمت به محرومان و نیازمندان مشهود است و زحمات فراوانی در این زمینه انجام می شود.

امان الهی با بیان اینکه کار اصلی رسانه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و تشویق مردم جهت شرکت در کارهای مشارکتی و عمومی است، گفت: این سازمان آمادگی همکاری با نهاد کمیته امداد و استفاده از ظرفیت های موجود در جهت ترویج فرهنگ  کمک به نیازمندان را دارد. 

وی افزود: ترویج سنت های حسنه الهی در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است که در این بخش بومی سازی برنامه ها  متناسب با شرایط استان می تواند تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز