خبرگزاری کار ایران

با هدف محرومیت‌زدایی انجام شد؛

سرمایه‌گذاری 1600 میلیارد ریالی بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۷۱۸

سرمایه‌گذاری 1600 میلیارد ریالی بنیاد برکت در استان سیستان و بلوچستان با هدف محرومیت‌زدایی انجام شد.

به گزارش ایلنا، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه‌ اقتصاد مقاومتی، تاکنون نزدیک به 1600 میلیارد ریال در بخش‌های مختلف اقتصادی، زیربنایی، آموزشی، فرهنگی و مذهبی، سلامت و خدمات حمایتی و عام‌المنفعه در استان سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری کرده است.

بر این اساس، 14 شهرستان، 38 بخش، 220 روستا و 107 هزار نفر تحت پوشش خدمات و اقدامات بنیاد برکت قرار گرفته‌اند.

از این میزان سرمایه‌گذاری بخش قابل‌توجهی به حوزه‌ توانمندسازی اقتصادی و تولید و اشتغال اختصاص یافته است.

بنیاد برکت با مشارکت در 3 طرح اقتصادی استان با حجم سرمایه‌گذاری کل 176 میلیارد ریال، زمینه‌ اشتغال نزدیک به 500 نفر را فراهم کرده است. 

ساخت 111 مدرسه، 48 مسجد، 88 مرکز جامع سلامت و 35 پروژه‌ زیربنایی دیگر از اقدامات بنیاد برکت در استان سیستان و بلوچستان است که بخش اعظم این پروژه‌ها افتتاح و به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگری در دست اجراست. 

بنیاد برکت ساخت 1000 واحد مسکن محرومان در استان سیستان و بلوچستان را با اعتبار 30 میلیارد ریال با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست اجرا دارد که با سرعت در حال پیشرفت است. 

بنیاد برکت مطالعه، طراحی و اجرای طرح توسعه‌ جامع و پایدار اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان را در چارچوب الگوی‌اسلامی- ایرانی پیشرفت و با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ظرف مدت 3 سال در دست اقدام دارد.

در حوزه‌ خدمات حمایتی، تاکنون تعداد 512 بیمه‌نامه برای روستاییان و ساکنان مناطق محروم سیستان و بلوچستان صادر شده است و 746 نفر از ایتام استان علاوه بر پوشش بیمه‌ای، تحت حمایت‌های مالی بنیاد برکت قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این، براساس قرارداد منعقده بین بنیاد برکت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیش از 278 هزار نفر از مردم استان، خدمات سلامت الکترونیک ارایه شده است. 

بنیاد برکت علاوه بر تمام اقدامات ذکر شده، بیش از 43 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به 746 نفر از مردم نیازمند استان پرداخت کرده و توانسته از این طریق از مشکلات آن‌ها بکاهد.

از این تعداد، 414 نفر برای ازدواج، 134 نفر برای تعمیرات مسکن، 51 نفر برای درمان و 147 نفر برای سایر موارد وام قرض‌الحسنه دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز