خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۶۱۰

تهدید قحطی گریبانگیر هفت میلیون یمنی، سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص توافق، اعلام آمادگی ارمنستان برای اجرای طرح انرژی ایران، روسیه و گرجستان، بازجویی از رئیس‌جمهوری برزیل، تایید ارسال سلاح به کردها توسط آمریکا، تلاش چین و اتحادیه اروپا برای بهبود روابط، بازداشت دو مظنون به بمب‌گذاری در پاریس، آزمایش سامانه دفاع موشکی با قابلیت هدف قرار دادن موشک بالستیک توسط آمریکا، انفجار تروریستی در شهر هیت عراق، حمایت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از عراق علیه تروریسم، وخامت وضعیت جسمی ۱۷ نفر از مجروحان انفجار منچستر، دستگیری چند شهروند تونسی به دلیل حمایت مالی از گروه‌های تروریستی و موضع گیری دبیر کل سازمان ملل علیه تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده آب‌وهوایی پاریس از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، سه شنبه شب در نشست شورای امنیت که درخصوص آخرین تحولات سیاسی و انسانی یمن برگزار شد،‌ اعلام کرد قحطی هفت میلیون یمنی را تهدید می‌کند.

- «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت وگو با رادیو اسرائیل، اعلام کرد که تل‌آویو به سلطه نظامی و امنیتی خود بر منطقه کرانه باختری رود اردن در چارچوب هر گونه توافقی در حال و آینده، ادامه خواهد داد و من متعهد به اجرای آن هستم.

- «هایک هاروتونیان» معاون وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان تاکید کرد که این کشور آماده همکاری برای اجرای طرح راهگذر انرژی چهار کشوری با ایران، روسیه و گرجستان است.

- دیوان عالی‌ برزیل روز سه شنبه مجوز بازجویی پلیس از «میشل تمر» رئیس جمهوری این کشور را به دلیل فساد مالی‌ صادر کرد.

- وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه تحویل سلاح به نیروهای کرد سوریه را تایید و اعلام کرد که تعدادی ماشین و سلاح سبک به این نیروها تحویل شده است.

- اتحادیه اروپا و چین تلاش می‌کنند روابط خود را در اجلاسی که روز پنجشنبه میان مقام‌های دو طرف در بروکسل برگزار می‌شود، برای رویارویی با خطر رئیس‌جمهوری آمریکا تعمیق کنند.

- پلیس فرانسه دو مظنون به بمب‌گذاری را روز سه شنبه در پاریس بازداشت کرد.

- آمریکا روز سه‌شنبه برای نخستین بار یک سامانه دفاع موشکی به روز شده را برای سنجش توانایی خود در هدف قرار دادن موشک‌های بالستیک قاره پیما مورد آزمایش قرار داد.

- منابع خبری عراق سه‌شنبه شب اعلام کردند که عملیات انتحاری داعش در شهر هیت عراق ۱۲ کشته و ۱۳ زخمی برجا گذاشت.

- «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای ضمن حمایت از مبارزه مردم و دولت عراق با ترروریسم، انفجارهای بغداد را محکوم کرد.

- وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد، ۵۰ نفر از مجروحان حادثه تروریستی منچستر همچنان در بیمارستان بستری هستند که وضعیت جسمی ۱۷ نفر از آنها وخیم است.

 - وزارت کشور تونس سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: شش شهروند تونسی با اتهام حمایت مالی از گروه‌های تروریستی در کوه‌های واقع در غرب این کشور بازداشت شدند.

- «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه شنبه در واکنش به وعده رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج از توافق آب و هوایی پاریس، اعلام کرد چنانچه دولتی درباره اهمیت این توافق تردید دارد، وظیفه دیگر دولت‌ها است که بیش از پیش با یکدیگر متحد شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز