خبرگزاری کار ایران

تهدید ویژه‌ علیه مدال آوران دوپینگی

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۵۲۲

کنگره فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در بانکوک تایلند برگزار و تصمیمات جدیدی برای این ورزش تصویب شد.

به گزارش ایلنا، بر همین اساس یکی از بحث‌های مطرح در این کنگره این بود که فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برنامه جدید خود برای مقابله با دوپینگ را اعلام کرد. طبق قوانین جدید ضددوپینگ فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، در صورتی که وزنه‌برداران دوپینگی از پس دادن مدال‌های خود سر باز بزنند احتمال دارد که کشورهای آنها محروم شوند. بر اساس این مصوبه و طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اگر وزنه‌برداران دوپینگی مدال‌های خود را باز نگردانند یا از قوانین IWF درباره دوپینگ پیروی نکنند، علاوه بر ورزشکاران خاطی، احتمال محروم شدن کشورهای آنها وجود دارد. در آزمایش دوباره نمونه‌های دوپینگ المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲، مشخص شد که ۴۹ وزنه‌بردار دوپینگ کرده بودند.

از بین این افراد ۳۰ نفر مدال‌آور بودند که ظاهرا برخی از این چهره‌ها با وجود اعلام محرومیت از سوی فدراسیون جهانی حاضر به پذیرش آن نیستند و نمی‌خواهند مدال‌های خود را پس بدهند. یکی از ورزشکارانی که منتظر دریافت مدالش مانده، سعید محمدپور است. محمدپور در بازی‌های المپیک لندن به‌عنوان پنجم رسیده بود که با دوپینگی شدن چهار نفر اول حالا به مدال طلا رسیده اما هنوز موفق به دریافت مدالش نشده است.

IWF در آستانه انتخابات ریاست این فدراسیون اقدامات جدی را انجام داده است. هفته گذشته نیز یک قرارداد سه ساله برای پخش بازی‌های وزنه‌برداری بسته شد. تاماش آیان اعلام کرده بود که هنوز ایده‌های خوبی برای فدراسیون جهانی دارد و فکر می‌کند که با حضورش می‌تواند این ایده‌ها را تحقق بخشد. آیان از سال ۱۹۷۶ دبیرکل فدراسیون جهانی و از سال ۲۰۰۰ رییس فدراسیون بوده است. کنگره فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از روز گذشته رسما در بانکوک تایلند آغاز شده و امروز هم انتخابات فدراسیون جهانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز