خبرگزاری کار ایران

با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی صورت گرفت؛

دیدار رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با وابسته بازاریابی سفارت اتریش در ایران

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۳۱۷

جلسه هماهنگی و کاری هیات اقتصادی اتاق بازرگانی یاسوج به ریاست جبار کیانی پور در سفارت اتریش با وابسته بازرگانی سفارت این کشور در تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج، در نشست مشترک رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با یوهانا براینس برگر که با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و تجاری صورت گرفت، روابط تجاری استان کهگیلویه و بویراحمد، ظرفیت ها و توانمندی های این استان و اتریش در ابعاد مختلف اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست گسترش روابط و بررسی راهکارهای توسعه همکاری های اقتصادی بین تجار کهگیلویه و بویراحمد و اتریش مورد مذاکره قرار گرفت، همچنین از سفیر، رایزن اقتصادی و وابسته بازرگانی این کشور به صورت رسمی دعوت به عمل آمد تا از نزدیک استعدادها و توانایی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را مشاهده کند.

جبار کیانی پور رئیس اتاق یاسوج در این نشست اظهار کرد: بعد از برجام شرایط جدیدی در کشور ما ایجاد شده است و انتخابات هفته گذشته نیز این را ثابت کرد که ملت ایران بدنبال ارتباطات بین المللی گسترده تر با دنیا هستند.

وی ادامه داد: ما در اتاق بازرگانی معتقدیم که باید دولت را در دیپلماسی خارجی کمک کنیم و این ارتباطات بخش خصوصی دو کشور است که می تواند شرایط این ارتباطات خوب را در حوزه منافع مشترک ایجاد کند.

رئیس اتاق یاسوج گفت: در سال 94 شاهد حضور یک هیئت بزرگ اتریشی به سرپرستی رئیس جمهور این کشور در ایران بوده ایم و همچنین در سال 95 نیز هیئتی به سرپرستی رئیس اتاق بازرگانی ایران در اتریش حضور یافتند که تفاهم نامه‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف تجاری و اقتصادی میان کشور به خصوص در زمینه احیای پوشش های بیمه ای در حوزه صادرات رد و بدل شد.

کیانی پور افزود: ما در اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد معتقدیم در راستای این سندهای همکاری میتوان از فرصت های بوجود آمده استفاده و استان را در حوزه های اقتصادی به تجار و سرمایه گذاران اتریشی معرفی کنیم.

رئیس اتاق یاسوج تصریح کرد: نام استان ما کهگیلویه و بویراحمد است، استانی بسیار زیبا با نعمت های خدادی فراوان، استانی که تنها یک درصد مساحت کشور را دارد اما با اینحال استانی قدرتمند و غنی است، چرا که ۲۰ درصد نفت کشور،۱۰ درصد آب کشور و ۹ درصد جنگل های کشور را دارد، منابع طبیعی سرشار و همچنین اکوتوریسم و ژئوتوریسم فوق العاده زیبای استان ما موجب شده است که مرکز این استان یعنی شهر یاسوج را پایتخت طبیعت ایران نام گذاری کنند.

جبار کیانی پور ادامه داد: به دلیل شرایط اقلیمی منحصر به فرد کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۰۰۰ گونه گیاهی که بالاتر از ۵۰۰ گونه آن دارویی است در این استان می تواند فرصت بسیار خوبی برای تجارت بین دو کشور در خصوص داروهای گیاهی باشد. در این حوزه و محصولات ارگانیک و همچنین محصولات آرایشی بهداشتی با پایه ی گیاهان دارویی می توانیم ارتباط های تجاری خوبی داشته باشیم.

وی افزود: به دلیل اقلیم چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد این استان محصولات خوبی در حوزه باغبانی و جالیزی نیز دارد، وی وجود تاکستان های فراوان و محصولات باغی و گلخانه ای و همچنین محصولات پایین دستی نفت و گاز در مناطق گرمسیری این استان را نیز از استعداد های خوب کهگیلویه و بویراحمد دانست.

کیانی پور بیان کرد: تقاضای ما اینست که هیئت های تجاری و اقتصادی که که از اتریش به ایران می آیند تنها در پایتخت متمرکز نشوند ظرفیت های بقیه استانها را نیز از نزدیک ببینید چرا که استان های ایران فرصت ها و پامسیل های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و تجارت دارند.

یوهانا براینس برگر وابسته بازرگانی سفارت اتریش در ایران نیز در این دیدار گفت: ما هم در سفارت مشتاق کشف ظرفیت ها و پتانسیل های استان های مختلف ایران در بخش های سرمایه گذاری و تجارت هستیم و در همین راستا نیز ارتباطات بسیار خوبی را با برخی از استانها برقرار کرده ایم، در چند ماه اخیر نیز برای گسترش همکاری های مشترک با استانهای مختلف ایران به شش استان این کشور سفر و از نزدیک ظرفیت های آنها را مشاهده و بررسی کرده ایم.

وابسته بازرگانی اتریش در ایران ادامه داد: این نشست گام اول و شروع خوبی خواهد بود برای ارتباطات ما با استان کهگیلویه و بویراحمد و برای گسترش همکاری های مشترک نیز علاقه مند هستیم از استان شما دیدار کنیم تا از نزدیک توانایی و استعداد های کهگیلویه و بویراحمد را مشاهده کنیم.

وی افزود: هیئت های تجاری اتریشی را نیز به کهگیلویه و بویراحمد خواهیم آورد، در دیدارهای b2b  و مشترک تجار دو طرف می توانیم به نتایج خوبی در جهت همکاری های مشترک برسیم.

یوهانا براینس تصریح کرد: اطلاعات شرکت ها، کارخانجات و واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد و همچنین لیست پروژه های مهم این استان را نیز که به ما معرفی کرده اید را در اختیار هیئت ها و شرکت های اتریشی مشتاق به سرمایه گذاری در ایران قرار خواهیم داد.

وابسته بازرگانی اتریش در پایان ابراز امیدواری کرد: ارتباطات تجاری خوبی میان تجار و سرمایه گذاران اتریش با استان کهگیلویه و بویراحمد برقرار شود و این نشست به نتایجی اثر گذار و مثبت در آینده ی نزدیک برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز