خبرگزاری کار ایران

در نشست نقد و بررسی فیلم نقطه کور مطرح شد؛

لزوما نباید دیوانه بود تا به مشاور مراجعه کرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۲۴۱

فیلم سینمایی«نقطه کور» روز گذشته، 8 خرداد در فرهنگسرای با حضور عوامل فیلم مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 به گزارش ایلنا، مهدی گلستانه درباره ایده اولیه و شکل گیری فیلم نقطه کور گفت: ایده فیلم به‌طور کامل از احسان بیگلری بود که فیلنامه را نگاشته است و مساله بحران در خانواده را مطرح می‌کند. ناهید (نقش اول زن) در این فیلم نماینده قشر سنتی زنان ایرانی است که سالیان سال می‌سوزند و می‌سازند و بلافاصله موضع را ترک نمی‌کنند. در واقع هیچ مأمنی ندارند که به آن برگردند.

کارگردان این فیلم خاطرنشان کرد: در جلساتی که با مرحوم افشین یداللهی به عنوان مشاور روانپزشکی فیلمنامه داشتیم، تاکید من بر این بود که وجوه سایکودرام ماجرا کمرنگتر باشد به این دلیل که ما به عنوان فیلمساز در قالب فیلم، موضوعی را مطرح می‌کنیم که شاید به آن موضوع کمتر توجه شده باشد، فکر کردم تا همین جایی که افراد را به این سمت بتوانیم سوق دهیم که لزوما نباید دیوانه بود که به مشاور مراجعه کرد و بسیاری از مشکلات ریز را در مراحل اولیه می‌توان با مراجعه به روانشناس یا روانپزشک حل کرد. و اگر توانسته باشیم این رسالت را انجام دهیم، همین برای من کافی است. آقای افشین یداللهی هم نظرشان این بود که رسالت فیلم نقطه کور تا همین جاست.

او ادامه داد: علاوه بر این، در آن زمان و در جشنواره سی و چهارم فیلمی دیگر از همین نویسنده یعنی آقای بیگلری بود با نام «برادرم خسرو» که در حال حاضر و همزمان با نقطه کور در حال اکران است که آن هم سایکودرام بود و در واقع به گونه‌ای می‌توان آن را ادامه نقطه کور دانست و به صورت دوگانه این فیلم ها را دید چراکه ماجرای بعد از روانشناسی است. آن زمان به دلیل حضور فیلم برادرم خسرو که وجوه سایکودرام در آن به مراتب بیشتر و قوی‌تر از نقطه کور است، بنده تاکید داشتم که این وجه در نقطه کور کمرنگ‌تر دیده شود تا به دلیل همزمانی اکران در جشنواره سی و چهارم، مخاطب زده نشود.

ادیب قربانی آهنگساز فیلم نیز گفت: موسیقی این فیلم برای من یکی از سخت‌ترین کارها بود چراکه یک فیلم رئالیستی و پردیالوگ است و همین کار را سخت می کند. البته در نهایت به همین دلایل و به خواسته مهدی گلستانه زیاد از موسیقی استفاده نکردیم و سعی شد در جاهای ضروری از موسیقی استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز