خبرگزاری کار ایران

شناسایی 210 مورد ابتلا به «ایدز» در استان یزد

کد خبر : ۴۹۴۶۷

استان یزد با داشتن بیش از یک میلیون جمعیت دارای ۲ مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری است که تمام خدمات مورد نیاز بیماران را تامین کرده است.

ایلنا-یزد: 201 مورد ابتلا به بیماری ایدز در سطح استان یزد شناسایی شده است.

به گزارش ایلنا از یزد، رییس اداره ایدز وزارت بهاشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان این مطلب بر گسترش خدمات مشاوره‌ای تلفنی، تقویت برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی به ویژه در بین نوجوانان و جوانان در رابطه با خطرات این بیماری و راههای پیشگیری از بروز آن تاکید کرد.

دکتر عباس صداقت در حاشیه بازدید از مرکز مشاوره بیماریهای وابسته به دانشگاه علوم پزشكی یزد گفت: برقراری ارتباط خوب بین بخشی بین ارگان‌ها و سازمانهای مرتبط با حوزه سلامت در راستای کنترل و پیشگیری از بیماریهای رفتای در استان یزد را مهم‌ترین نقطه قوت این استان در راستای کنترل بیماریهای رفتاری و HIV دانست و گفت: اقدامات خوبی در راستای برنامه‌های کنترل و پیشگیری از بروز بیماری ایدز در استان یزد انجام شده است.

وی ادامه داد: استان یزد با داشتن بیش از یک میلیون جمعیت دارای ۲ مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری است که تمام خدمات مورد نیاز بیماران را تامین کرده است.

صداقت در ادامه با اشاره به آمار مبتلایان به بیماری ایدز در استان یزد گفت: طبق آخرین آماری که ارائه شده، حدود ۲۱۰ مورد ابتلا به HIV در سطح استان یزد شناسایی و ثبت شده است.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت همچنین بر اجرای برنامه‌هایی در راستای افزایش دسترسی گروههای پرخطر به خدمات مشاوره‌ای و انجام آزمایشات داوطلبانه در این استان تاكید كرد و افزود: با این مهم باید از بروز موارد جدید مبتلایان به ایدز پیشگیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز