خبرگزاری کار ایران

قلی‌یوسفی در گفت‌وگو با ایلنا تاکید کرد؛

سیاست «واردات درمانی» باید اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۱۶۴

قلی‌یوسفی‌گفت: سیاست واردات درمانی باید اصلاح شود اینکه با افزایش واردات، قیمت‌ها را پایین بیاورند و نرخ‌ها را کنترل کنند راه درستی نیست.

محمدقلی‌یوسفی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در پاسخ به این پرسش که به باور شما وزیر بعدی اقتصاد باید از میان کدام نحله فکری اقتصادی انتخاب شود و اولویت‌های کاری وزیر بعدی اقتصاد و دارایی چه باید باشد، اظهار داشت: اینکه وزیر اقتصاد از کدام نحله فکری باشد چندان اهمیتی ندارد مهم تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های کل دولت در مورد اقتصاد است.

وی افزود: اینکه افراد در کابینه دولت عوض شوند یا نشوند مشکلی را حل نمی‌کند.

قلی‌یوسفی تصریح کرد: بزرگترین بحران در شرایط کنونی اقتصاد کشور بحران پولی و بانکی و رکود تورمی حاکم بر اقتصاد است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی در سیستم بانکداری، عدم شفافیت و بحران نرخ سود بانکی است که باید حل شود ضمن آنکه تا زمانی که منابع مالی لازم بدست نیاید نمی‌توان برای ایجاد اشتغال کاری کرد.

وی گفت: سیاست واردات درمانی باید اصلاح شود اینکه با افزایش واردات قیمت‌ها را پایین بیاورند و نرخ‌ها را کنترل کنند راه درستی نیست و ضرورت دارد منابع را به سمت تولیدات داخل و تولیدات مولد کشاورزی هدایت کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز