خبرگزاری کار ایران

پیام سرلشکر فیروزآبادی به کنگره زنان شهیده سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۷۳

بدون شک نقش مؤثر و شورانگیز زنان مسلمان ایران اسلامی که با تأسی به حضرت فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) در صحنه ماندند باعث شد تا مردان همچنان مرهون شجاعت‌های آنان باقی بمانند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به کنگره شهیدان زن سیستان و بلوچستان پیام داد.

به گزارش ایلنا، در پیام سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی آمده است: با اهدای سلام و تحیات به مرزداران غیور استان سیستان و بلوچستان و درود فراوان به مردان و زنان و فرزندان سختکوش آن خطه قهرمان‌پرور.

درود خدا بر ملت حماسه‌آفرین و انقلابی ایران اسلامی که در طلیعه سی‌وچهامین بهار آزادی با حرکت، حضور آگاهانه و با بصیرت خود در روز ۲۲ بهمن بار دیگر دشمنان را در جای خود متوقف و وادار به عقب‌نشینی از تهدیدات خود کردند و نشان دادند که ملت سلحشور ایران در راه انقلاب که راه آزادی، استقلال و دست یافتن به آرمان‌های امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی با تبعیت از منویات مطاع رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای عزیز ادامه خواهند داد.

دوران هشت ساله دفاع مقدس، خاطرات، ‌عملکرد‌ها و اقدامات بسیار درخشانی از حضور پرحماسه بانوان و شیرزنان ایرانی از خود به یادگار گذاشته است. این خدمات در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، سیاسی و حتی نظامی است که با مردان حماسه‌آفرین در زمان جنگ تحمیلی همراه و همگام بودند.

زنان حسینی و زینبی نشان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که به راستی لیاقت افتخارآفرینی برای جامعه خویش را خواهند داشت. اقدامات و عملکرد بانوان ایثارگر در جبهه‌های جنگ و پشت جبهه سهم بزرگی در کسب پیروزی‌ها توسط همسران، فرزندان جانباز و شهیدشان رقم نمی‌خورد.

بدون شک نقش مؤثر و شورانگیز زنان مسلمان ایران اسلامی که با تأسی به حضرت فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) در صحنه ماندند تا مردان همچنان مرهون شجاعت‌های آنان باقی بمانند.

بانوان پزشک، پرستار، امدادگر و زنان رزمنده در خطوط مقدم و سخت‌ترین شرایط روزهای اول جنگ ایفای نقش کردند و جمعی از این بانوان در حین انجام وظایف خود عاشقانه و عالمانه به درجه رفیع شهادت یا به افتخار جانبازی و آزادگی در راه اسلام ناب محمدی (ص) نائل شدند. حقیقتا عظمت زنان شهید ما از هیچ یک از مردان شجاع و بزرگ کمتر نیست. زنان عفیف، متقی و فداکار جامعه ما به طور طبیعی همه ایثارگر هستند. زن ایرانی با هوشمندی و بینش عمیق دینی و به برکت تأسی به سیره بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) توانسته‌اند شگفت‌انگیز‌ترین تصاویر ایثارگری، مقاومت، صبوری و شجاعت یک زن مسلمان را برای همیشه تاریخ خلق کنند.

تاریخ زنان فرهیخته جامعه ما با توسل به سرور بانوان همه عالم که مظهر معنویت، رایجه روح‌افزای دلربایی، حسن جمال و کمال، قافله پربهای کهکشان نور و شیوه شقایق‌های پرپر شهیدان ما از جمله ناهید فاتحی کرجو، مطهره نارویی، نسرین افضل، فوزیه شیردل، عزت‌الملوک کاووسی، فهیمه سیاری، مریم فرهانیان و سایر شهدای زن است، در صفحات افتخار انقلاب و دفاع مقدس ثبت شده است.

مردم نجیب، غیرتمند و خون‌گرم و شهیدپرور استان سیستان و بلوچستان:

مردان و زنان سیستانی که قلب‌هایشان گرم‌تر از خورشید است مادرانی دارند که فرزندانشان را با دستان خویش برای رفتن به جبهه و شهادت بدرقه کرده‌اند. دشمن نمی‌داند که مردم این خطه از میهن اسلامی، شهیدپرور و قهرمان‌پرورند و آگاهانه برادری و اتحاد را میان خویش گسترش می‌دهند. سیستان و بلوچستان سرزمینی است که مردمانش جان را فدای اسلام، قرآن، ولایت و میهن عزیز ایران می‌کند و دشمن نمی‌داند که مردم سیستان و بلوچستان خاک را همتای مادر خویش می‌دانند و با‌‌ همان قداست و حرمت مادر به آن نگاه می‌کنند.

در دوران حماسه دفاع مقدس، زنان صبور و مؤمن این استان فرزندان و همسرانشان را برای دفاع به میهن هدیه دادند و امروز برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان زنان فهیم و فرهنگی و از جنس‌‌ همان ایمان و صبر با اقدامات فرهنگی، جهادی خود بخشی از خاطرات را زنده نگه دارند.

ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره ۷۰۰۰ شهیده زن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهیدان زن استان سیستان و بلوچستان، شهیده مطهره نارویی، تکریم و ارادت خالصانه خود را محضر خانواده‌های صبور و معزز شهدای والامقام، مسئولان محترم لشکری و کشوری برگزارکننده کنگره، فرماندهی محترم سپاه سلمان و سایر دست‌اندرکاران تقدیم می‌کنم و امیدوارم که همه اقشار، قومیت‌ها و مذهبی ایرانی و ‌برادران و خواهران اهل سنت و شیعه با اتحاد و همبستگی خود بر قطب‌نمای ولایت فقیه، در مسیر اسلام، انقلاب، رشد و تعالی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و پیروی از رهنمود‌ها و منویات اندیشمندانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای عزیز راه روشن شهیدانمان را به پیش ببریم تا درخشندگی انقلاب اسلامی در اقصی نقاط عالم گسترش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز