خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت در جمع خبرنگاران در وین:

ایران مشکلی برای حضور شرکت‎های آمریکایی در صنعت نفت ایران ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۶۸۶

وزیرنفت گفت: ما هیچ مشکلی برای حضور شرکت‌های آمریکایی در پروژه‌های نفت و گاز ایران نداریم، آنها از سوی دولت کشور خود محدود شده اند و ما متوجه این موضوع هستیم.

به گزارش ایلنا،  بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه، چهارم خردادماه) پیش از آغاز نشست عادی یکصد و هفتاد و دوم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از شرکت‎های اروپایی و آسیایی وارد ایران شده اند و توافقنامه و قراردادهایی  را با شرکت‎های ایرانی امضا کرده اند.

وی با بیان این که این شرکت‌ها از کشورهایی مانند ژاپن، کره،‌ فرانسه و حتی انگلیس هستند، تصریح کرد: ما ترجیح می دهیم که با شرکت‌های مطرح جهان قرارداد امضا کنیم.

وزیر نفت ادامه داد: ما هیچ مشکلی برای حضور شرکت‌های آمریکایی در پروژه‌های نفت و گاز ایران نداریم، آنها از سوی دولت کشور خود محدود شده اند و ما این موضوع را می فهمیم.

زنگنه با بیان این که با شرایطی که ایران هم اکنون در آن قرار دارد و با توجه به سطح مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری مردم نشان داده اند که خواهان همکاری و مراوده مناسب با جامعه بین المللی هستند، افزود: من فکر می کنم که زمان آن رسیده که دولت آمریکا رویکرد خود را نسبت به ملت ایران تغییر دهد.

وی همچنین درباره  قرارداد فروش نفت خام ایران به روسیه گفت: ما تنها منتظر هستیم که طرف روس کار را آغاز کند.

وزیر نفت تصریح کرد: قرارداد میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت روس امضا و هماهنگی‎ها انجام شده است و ما منتظر هستیم که آنها نفتکش‌های خود را برای بارگیری محموله‌های نفت خام ایران اعزام کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز