خبرگزاری کار ایران

معرفی افراد ناشناخته به فیفا عامل شکست گزینه‌های ایرانی؛

سوء مدیریت و کرسی‌هایی که سوختند

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۶۴۳

فدراسیون فوتبال با معرفی گزینه‌های ناشناخته به فیفا در رقابت تصاحب کرسی‌های بین‌المللی شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فوتبال ایران همواره از نداشتن کرسی‌های بین‌المللی ضربه خورده و بارها گفته‌ و شنیده‌ایم که به همین دلیل، هرگز نتوانسته‌ایم از حق‌مان دفاع کنیم. 

روزی که مهدی تاج به عضویت کمیته مسابقات فیفا درآمد، خوشحال شدیم که فوتبال‌ ما هم در فدراسیون جهانی فوتبال صاحب کرسی شده و در عین حال، امیدوار شدیم برای به دست آوردن کرسی‌های بیشتر. 

موفقیت‌های فوتبال کشورمان در آسیا و روابط خوب دیپلماتیک به وجود آمده بین ایران و قدرت‌های جهانی و البته نگاه ویژه جیانی اینفانتینو- رئیس فیفا- به فوتبال ایران بود که مهدی تاج را به کمیته مسابقات فیفا که یکی از مهم‌ترین کمیته‌های فدراسیون جهانی فوتبال است، رساند.

حال آنکه برای عضویت در دیگر کمیته‌های فیفا هم نمایندگانی از ایران معرفی شده بودند اما همه ناکام ماندند. علی کفاشیان، احمدرضا براتی، غلامعلی محمدی و مرتضی تورک نفراتی بودند که چندی پیش به فیفا معرفی شدند. 

اگر چه کفاشیان به واسطه حضور هشت ساله‌اش به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران شناخته شده است اما نه او توانست در فیفا کرسی‌ را مال خود کند و نه حتی احمدرضا براتی رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال که نایب رئیس نهاد تعیین صلاحیت کنفدراسیون فوتبال آسیا و عضو کمیته حقوقی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم هست.

آنها که به خیال خودشان شناخته شده بودند، ناکام ماندند؛ چه برسد به غلامعلی محمدی، عضو کمیته استیناف و مرتضی تورک رئیس کمیته اخلاق فدراسیون که در فوتبال خودمان هم کسی به آن صورت نمی‌شناسدشان.

ما یک بار دیگر فراموش کردیم که در مجامع بین‌المللی جایگاه‌ها هرگز حریف نام‌ها نخواهند شد که با معرفی مسئولان گمنام فدراسیون فوتبال، در فیفا دنبال کرسی بودیم.

حتی اگر بخشی از رأی نیاوردن 4 ایرانی معرفی شده به فیفا را به کاهش تعداد سهمیه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا و لابی‌ کشورهای عربی نسبت بدهیم، باز این پرسش در ذهن‌مان است که ملاک معرفی این نفرات چه بود؟ محمدی و تورک شاید در حوزه کاری خود شناخته شده باشند اما می‌خواهیم بدانیم بر اساس کدام کارنامه ورزشی برای حضور در کمیته‌های فیفا معرفی شدند؟

چنین نفراتی چرا و با چه استدلالی باید برای کسب کرسی بین‌المللی به فیفا معرفی شوند در حالی که حتی در ایران خودمان هم در حوزه ورزش شناخته شده نیستند؟

غیر از این است که ضعف فدراسیون فوتبال در روابط بین‌الملل و ناتوانی در تحلیل تاکتیکی این موضوع باعث شده این افراد ناشناخته برای کسب کرسی بین‌المللی به فیفا معرفی شوند؟

اگر اینطور نباشد، یعنی اتفاق دیگری رقم خورده که رئیس فدراسیون تصمیم گرفته این افراد را به فیفا معرفی کند.

هر چه بود، این اتفاق باعث شد باور کنیم پیش از اینکه فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما بی‌توجه باشند، این خودمان هستیم که با انتخاب‌های نادرست بلیت‌هایمان را می‌سوزانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز