خبرگزاری کار ایران

تقدیر سفیر ژاپن از اقدامات شهرداری تهران در حوزه مدیریت بحران

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۴۱

الگوی توسعه ژاپنی، الگوی مناسبی برای توسعه اقتصادی ایران است و دانش آموختگان ایرانی در ژاپن می‌توانند عاملان انتقال و بسترسازان این الگوی توسعه باشند.

ایلنا: سفیر ژاپن در ایران در دیدار با قائم‌مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر استمرار همکاری‌های مطالعاتی– تحقیقاتی در حوزه مدیریت بحران ‌های ناشی از سوانح طبیعی با شهرداری تهران تاکید و از اقدامات شهرداری تهران در سال‌های اخیر در حوزه مدیریت بحران تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، کوجی هاندا سفیر ژاپن در ایران در این دیدار که در حاشیه برگزاری دهمین گردهمایی کانون دانش‌آموختگان ایرانی در ژاپن (مونبوکاگاکوشو) برگزار شد با توضیحات مهندس محسن نادی قائم مقام این سازمان در جریان دور چهارم مطالعات سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در تهران قرار گرفت.

سفیر ژاپن ابراز امیدواری کرد که این همکاری به توسعه روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها بینجامد. مطالعات جایکا در سه شاخه توسعه شبکه راههای اضطراری، بهبود مدیریت جامعه‌محور در برابر زلزله (احداث موزه زلزله و گسترش اطلاع‌رسانی) و ایجاد شبکه هشدار سریع زلزله و توسعه سامانه تخمین سریع خسارات و تلفات از ابتدای امسال آغاز شده است و تا دو سال آینده ادامه دارد.

قائم‌مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز تجربیات ژاپن در اجرای طرح‌های پیشگیرانه، کاهش اثرات، آمادگی و مقابله در برابر زلزله و پیامدهای آن را ارزشمند خواند و تاکید کرد که تهران از توسعه این همکاری‌ها و انتقال دانش فنی در حوزه کاهش مخاطرات سوانح و مدیریت بحران استقبال می‌کند.

وی افزود: ایجاد ستادهای مدیریت بحران در مناطق، نواحی و محلات تهران، تشکیل بیش از یکهزار گروه مدیریت بحران اماکن عمومی (مجتمع‌های مسکونی-تجاری و اداری)، تشکیل ۵۰۰گروه داوطلب واکنش اضطراری محله (دوام)، نصب کانکس‌های تجهیزات امداد و نجات درمحلات، احداث ۱۰ مجموعه بزرگ اسکان اضطراری در فضاهای سبز پیرامونی شهر، احداث پایگاه‌های جدیدمدیریت بحران و اجرای صد‌ها مانور محلی و آموزش‌های عمومی و تخصصی بخشی از اقدامات اخیر این سازمان است.

همچنین سفیر ژاپن در سخنرانی در جمع اعضای این کانون گفت: از اینکه تبادلات تحصیلی در پیشرفت روابط ایران و ژاپن نقش مثبت داشته است خشنود است و از تداوم اعزام دانشجویان ایرانی جهت ادامه تحصیل در ژاپن استقبال می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که روابط دوستانه ایران و ژاپن پیش‌تر از پیش توسعه یابد.

محسن طلایی سفیر سابق ایران در ژاپن نیز در سخنانی به ظرفیت توسعه روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: الگوی توسعه ژاپنی، الگوی مناسبی برای توسعه اقتصادی ایران است و دانش آموختگان ایرانی در ژاپن می‌توانند عاملان انتقال و بسترسازان این الگوی توسعه باشند.

علی احمدی رئیس کانون دانش آموختگان مونبوکاگاکوشو و دکتر نعمت حسنی استاد دانشگاه آب و برق شهید عباسپور نیز در این گردهمایی سخنرانی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز