خبرگزاری کار ایران

ابتکار در پاسخ به ایلنا:

برای شهرداری تهران با من صحبتی نشده است

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۲۶۲

معاون رییس جمهور گفت: موضوع گزینه شهردار تهران بودن را در رسانه‌ها خوانده‌ام و با من صحبتی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد شهردار آینده تهران و حضور در کابینه دولت دوازدهم گفت: امیدوارم فرد مناسبی که همه شرایط را داشته باشد و بتواند با قوت تهران را اداره کند انتخاب شود.  درباره حضور در کابینه نیز خود رییس جمهور باید تصمیم بگیرد.

ابتکار در پاسخ خبرنگار ایلنا که مطرح شده شما جز گزینه‌های شهرداری تهران هستید آیا صحت دارد، گفت: من هم این مسائل را در رسانه ها دیدم در حد شایعه است و بیشتر از این نبوده و صحبتی نشده است.

معاون رییس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر در کابینه دولت آینده حضور داشتید مهمترین سیاست‌های کاری شما چیست، گفت: این‌ها به شرایطی بستگی دارد که در آینده پیش می‌آید و الان نمی‌شود پیش‌بینی کرد. ولی قطعا استمرار برنامه‌های محیط زیست در  دستور کار قرار دارد و جز برنامه‌های آینده دولت روحانی است و در برنامه‌های انتخاباتی به آنها تاکید شده است.

ابتکار با بیان اینکه مساله محیط زیست جزء مطالبات مردم است، اظهار کرد: حفاظت از تالاب‌ها، هوای پاک و حفاظت از تنوع محیط زیستی خواست مردم است و در دستور کار دولت خواهد بود. سازمان حفاظت از محیط زیست تا آنجا که در حیطه وظایف او است اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

اودر مورد وضعیت دریاچه قم گفت: تالاب‌ها یک حق آب طبیعی و یک شرایط اکولوژیک و در واقع یک ساختار زیست بومی دارند که اگر به آن توجه نشود طبعا با بحران مواجه می‌شوند. ما در مورد دریاچه نمک مطالعاتی کردیم که نشان می‌دهد حدود ۱۶ رودخانه بطور طبیعی وارد این تالاب می‌شده است. به دلایل مختلف بر روی این رودخانه ها آببند زده شده یا سد انحرافی ساخته شده است.

رییس سازمان محیط زیست ادامه داد: طبق گزارشات رسیده امسال وضعیت ما بهتر شده است و با بارندگی‌هایی که شده وضعیت دریاچه نمک بهتر از قبل بوده است. در حوض سلطان هم یک طرح پخش سیلاب اجرا کردیم که باز وضعیت نسبتا بهتر بوده است. در هر صورت هر دوی این مناطق تحت مطالعه هستند و بر اساس برنامه مدیریت زیست بومی حتما باید احیا شوند. باید با خشک شدن آنها مقابله کنیم تا از بوجود آمدن کانون‌های گرد غبار و آسیب‌های این چنینی جلوگیری شود. اگر تالاب‌ها خشک شوند شهر قم و مناطق دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ابتکار بیان داشت: خوشبختانه الان نقطه قدرت ما این است که لایحه تالاب‌ها در مجلس تصویب شد و اخیرا هم ابلاغ شد و انشاالله آماده اجرا می‌باشد. ما تمام مراحل اجرایی این امر را در سازمان حفاظت از محیط زیست با همکاری سازمان‌های ذی‌ربط می‌گذرانیم. مساله حق آب تالاب‌ها و مشارکت جوامع محلی را دستور کار داریم. نمونه خوبی از مشارکت روستاییان برای احیا تالاب ها و تشکیل نقاط گردشگری داریم و این مساله در صنعت گردشگری هم بسیار موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز