خبرگزاری کار ایران

اصلاح ساختاری اقتصاد با کاهش هزینه دولت و افزایش درآمد مالیاتی؛

وزیر اقتصاد نقشه راه امسال سازمان مالیاتی را ترسیم کرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۱۷۶

وزیر امور اقتصادی و دارایی با ترسیم نقشه راه سازمان امور مالیاتی در سال 1396، اصلاح ساختاری اقتصاد را نیازمند کاهش هزینه دولت و افزایش درآمد مالیاتی دانست.

به گزارش ایلنا از تارنمای وزارت امور اقتصادی و دارایی، «علی طیب نیا» در جمع مدیران کل و رییسان اداره های کل استانی سازمان امور مالیاتی افزود: اعتماد مردم و بخش خصوصی رفته رفته به سازمان امور مالیاتی افزایش یافته که این موضوع در نشست های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مشهود است.

اعتماد مردم یک سرمایه بسیار بزرگ به شمار می‌رود که با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی در حال شکلگیری است و باید با تلاش و خدمت رسانی بیشتر، درصدد حفظ و تقویت آن برآییم.

طیب نیا تاکید کرد تنها راه ایجاد اصلاحات ساختاری در اقتصاد و رهایی از اقتصاد نفتی، افرایش سهم تامین منابع بودجه ای دولت از طریق ارتقای درآمدهای مالیاتی است و گفت: در این زمینه ما باید در 2 جبهه تلاش کنیم که نخستین آن، کاهش هزینه های غیرضروری دولت است و این کار از طریق کوچک سازی دولت و رهایی از تصدی گری های زاید و افزایش بهره وری امکانپذیر است.

وی افزود: جبهه دوم، حرکت به سمت تامین درآمدهای دولت از طریق درآمدهای مالیاتی به عنوان مهم ترین برنامه سیاست های اقتصاد مقاومتی است و همه باید این را بدانیم که بدون اتخاذ چنین سیاستی برای افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در تولید ناخالص داخلی، دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار، به هیچ وجه ممکن نیست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: البته باید اذعان کرد سازمان امور مالیاتی با عملکرد مافوق تصور خود و تحقق بیش از 97 درصد درآمدهای پیش‌بینی شده مالیاتی در سال 1395، مانع کسری بودجه احتمالی دولت در پایان سال شد.

وی تصریح کرد: نقشه راه و برنامه کاری امسال این سازمان پیاده سازی کامل طرح جامع مالیاتی به عنوان مهمترین طرح اقتصادی کشور است؛ به گونه‌ای که امکان بهره مندی از یک بانک جامع اطلاعات اقتصادی مودیان مالیاتی فراهم شود و به کمک آن بتوان اظهارنامه های مالیاتی را با سهولت و اطمینان بیشتری ارزیابی کرد و تمرکز اصلی را بر مودیان دارای ریسک بالا گذاشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی مشارکت مردم در انتخابات بیست و نهم اردیبهشت ماه را یک حماسه پرشکوه و رای اعتماد دوباره مردم به دولت حاضر خواند و تصریح کرد: باید حواسمان به این نکته جمع باشد؛ مردمی که به ما رای داده اند، از وعده های پر آب و تاب اضافه کردن یارانه ها چشم پوشیدند و اکنون از ما توقع دارند آینده بهتری برای آنها فراهم بیاوریم.

 انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی (در چهار حوزه) بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این دوره انتخابات 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر دارای شرایط رای بودند که یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر برای نخستین بار رای می دادند.

میان چهار نامزد حاضر در انتخابات ریاست جمهوری، «حسن روحانی» 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای یعنی 57 درصد آرا را به خود اختصاص داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز