خبرگزاری کار ایران

واكنش نماینده مجلس به مصاحبه شمقدری با ایلنا:

پشت حرف‌های شمقدری؛ اهداف سیاسی و تبلیغاتی رئیس‌جمهور پنهان است

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۹۱

بعید می‌دانم جایزه اصغر فرهادی به صورت سفارشی به ایشان تعلق گرفته باشد، چراکه وجود اثرارزشمند در این جشنواره‌، معیار انتخاب قرار داده می‌شود و نگاه وسفارش اشخاص تاثیری در انتخاب تولیدات سینمایی در جشنواره‌های بین المللی ندارد.

ایلنا: خبر گزاری ایلنا در روزهای گذشته با جواد شمقدری(رئیس سازمان سینمایی) گفتگویی انجام داد كه واكنش‌های مختلفی داشت. به تازگی عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما، با بیان اینکه داوران جشنواره اسکار برای انتخاب آثار برتر سینما دستوری عمل نمی‌کنند، گفت: بعید می‌دانم جایزه اصغر فرهادی به صورت سفارشی به ایشان تعلق گرفته باشد، درپشت حرف‌های شمقدری اهداف سیاسی و تبلیغاتی رییس جمهور پنهان است.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، سیدرمضان شجاعی کیاسری درمورد صحبت رئیس سازمان سینمایی کشور مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد دستور داد که فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی ‌زبان را دریافت کند، گفت: بعید می‌دانم جایزه اصغر فرهادی به صورت سفارشی به ایشان تعلق گرفته باشد، چراکه وجود اثرارزشمند در این جشنواره‌، معیار انتخاب قرار داده می‌شود و نگاه وسفارش اشخاص تاثیری در انتخاب تولیدات سینمایی در جشنواره‌های بین‌المللی ندارد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: داوران جشنواره اسکار برای انتخاب آثار برتر سینما دستوری عمل نمی‌کنند و در این جشنواره تنها با داشتن آثار ارزشمند که دارای همه شرایط لازم باشند، می‌توان برای درخشش جایگاهی ایجاد کرد. بنابراین در پشت این حرف اهداف سیاسی نهفته بوده و رییس سازمان سینمایی نیز برای اعلام تبعیت از دستورات رییس جمهور این را اعلام کرده است.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، تصریح کرد: مشکل سینمای ما در شرایط کنونی این است که بسیار سیاسی شده است تا جایی که سیاستمداران درمورد وضعیت سینما اظهار نظر می‌کنند و افرادی که دارای صلاحیت اظهار نظر در عرصه سینما نیستند نیز به این عرصه ورود پیدا کرده‌اند.

رییس سازمان سینمایی درمصاحبه ای گفت: احمدی‌نژاد دستور داد اسکار بگیریم، ما لابی کردیم، «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی ‌زبان را دریافت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز