خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

معرفی نشریات تخصصی در کشور سطح علمی جامعه را بالا می‌برد

کد خبر : ۴۹۲۶۴

نشریات تخصصی به عنوان نشریاتی قلمداد می‌شوند که باید تنها مورد کاربرد در دانشگاه‌ها یا مراکز تحقیقاتی باشند درحالیکه این باور غلطی است.

ایلنا: عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زمینه معرفی بیشتر نشریات تخصصی در بین مردم جامعه باید ایجاد شود، گفت: در دسترس قرار گرفتن این نشریات باعث می‌شود تا مردم در زمینه علوم روز دنیا و تازه‌ترین یافته‌های علمی در تمامی رشته‌های علمی اعم از انسانی و غیر انسانی و طبیعی و مهندسی تازه‌ترین مطالب را در اختیار داشته باشند.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه تخصصی، قاسم جعفری، عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس،  گفت: نشریات تخصصی در سال‌های گذشته در عرصه رسانه‌ای کشور ما مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و این مسئله نشان می‌دهد که تا به امروز حمایت مناسب و درخورشان این نشریات از آن‌ها صورت نگرفته است.
نماینده مردم بجنورد، بانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب تصریح کرد: نشریات تخصصی به عنوان نشریاتی قلمداد می‌شوند که باید تنها مورد کاربرد در دانشگاه‌ها یا مراکز تحقیقاتی باشند درحالیکه این باور غلطی است.
جعفری با تاکید بر اینکه زمینه معرفی بیشتر نشریات تخصصی در بین مردم جامعه باید ایجاد شود گفت: در دسترس قرار گرفتن این نشریات باعث می‌شود تا مردم در زمینه علوم روز دنیا و تازه‌ترین یافته‌های علمی در تمامی رشته‌های علمی اعم از انسانی و غیر انسانی و طبیعی و مهندسی تازه‌ترین مطالب را در اختیار داشته باشند.
عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم چنین تصریح کرد: با حمایت از این نشریات سطح سواد عمومی مردم در کشور بالا می‌رود و این خود می‌تواند راهکاری برای حرکت هر چه سریع‌تر برای غلبه کامل بر تحریم‌ها باشد.
نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۴ اسفند به مدت یک هفته در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. در این نمایشگاه بیش از یکصد نشریه تخصصی در حوزه‌های مختلف علوم و معارف برای نخستین بار در یک نمایشگاه واحد گردهم می‌آیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز