خبرگزاری کار ایران

در ۱۰ ماهه سال جاری صورت گرفت؛

حمل بیش از یک میلیون و 305 هزار تن بار توسط راه آهن شمال

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۴۷

بیشترین میزان بار حمل شده در این مدت،درشهریور ماه به میزان173هزار تن وكمترین آن در اردیبهشت ماه به میزان 106هزار تن بوده است.

مهندس یوسف گران پاشا مدیر کل راه آهن شمال گفت: در 10 ماهه سال جاری راه آهن شمال موفق به حمل یک میلیون و 305 هزار و 768 تن انواع كالاهای مختلف شد كه این میزان بارنسبت به مدت مشابه سال قبل که 845 هزار و 22تن بوده از افزایشی بمیزان 460 هزار و 746 تن و معادل 55% رشد داشت.

به گزارش ایلنا از ساری، وی افزود: این میزان بار شامل یک میلیون و 120 هزارتن بار های وارد شده به استان های مازندران و گلستان، 84 هزار تن بارهای صادر شده به دیگر استانها و 102 هزار تن بارهای جابجا شده در استان های مازندران و گلستان است.

گران پاشاخاطر نشان کرد: حمل این میزان بارنسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایشی بمیزان 460 هزار و 746 تن برخوردار بوده و در مجموع معادل 55% راه آهن شمال در زمینه حمل بار رشد داشت و این رشد نیز ناشی ازشناسایی چشمه های جدید جذب بار از جمله حمل سیمان شهرهای فیروزکوه و شاهرود و افزایش بارهای بندر امیرآباد می باشد.

مدیر كل راه آهن شمال در ادامه افزود: این بارها عموماً شامل: مواد سوختی نیروگاه نکا، سیمان فیروزکوه و شاهرود، كودشیمیایی، ذغال سنگ البرز مرکزی،گاز مایع، دانه های روغنی، ماشین آلات و... بوده كه از ایستگاه های راه آهن شمال به مناطق مختلف كشور حمل می شود.جابجایی این میزان بار حمل شده توسط 23هزار دستگاه واگن باری انجام شد.

گران پاشا با اشاره به ضرورت افزایش سهم حمل بار استان مازندران با سامانه ریلی افزود: در مدت 10 ماهه امسال میزان بارهای صادره از راه آهن شمال به نقاط دیگر كشور 83 هزار و 834 تن، میزان بارهای وارده به ناحیه شمال یک میلیون و 120هزار و 171 تن و بارهای جابجا شده در سطح استانهای حوزه راه آهن شمال 101 هزار و 762 تن بوده است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین میزان بار حمل شده در این مدت،درشهریور ماه به میزان173هزار تن وكمترین آن در اردیبهشت ماه به میزان 106هزار تن بوده است.

مدیر کل راه آهن شمال با تاکید بر لزوم ارائه راهکارهایی جهت افزایش جذب بار، رفع مشکلات صاحبان بار در زمینه تعرفه و سرعت مبداء مقصد بار افزود: این روند رو به رشدحمل بار از سالهای گذشته تا كنون در جهت سیاستهای راه آهن برای افزایش سهم حمل ونقل ریلی نسبت به حمل ونقل جاده ای بوده است و در این راستا كارشناسان اداره كل راه آهن شمال در قسمت های مختلف، اقدامات مؤثر و كارشناسی شده ای رابرای شناسایی چشمه های جذب بار انجام داده اند که از جمله این اقدامات قرارداد حمل سیمان فیروزكوه به امیرآباد جهت صادرات به كشورهای آسیای میانه،حمل بار سیمان شاهرود، بازار یابی در بندر امیرآباد و رشد چشمگیر بار های ترانزیتی در این بندر می باشد.

گران پاشا خاطر نشان كرد: راه آهن شمال با امكانات موجود فعلی این آمادگی را دارد كه حجم انبوه بار كارخانجات ومراكز تولیدی و تجاری را با كیفیت مطلوب و در كوتاه ترین زمان ممكن حمل نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز