خبرگزاری کار ایران

در آستانه نوروز:

کرج مهیای نوروز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۹۵

همزمان با فرا رسیدن روزهای پایانی سال، تمامی دیوار نوشته‌های شهر امحا می‌شود/متکدیان و کارتن خواب‌ها و نیز افراد ولگرد و یا بی‌خانمان با هماهنگی نیروی انتظامی و ادارات مربوطه جمع‌آوری می‌شوند.

ایلنا- کرج: شهردار کرج از برپایی ۲۴ سفره هفت سین در مناطق ۱۲ گانه این کلانشهر خبر داد و گفت: همزمان با فرا رسیدن روزهای پایانی سال، تمامی دیوار نوشته‌های شهر امحا می‌شود.

به گزارش ایلنا در کرج سید علی آقازاده درادامه افزود: همزمان با فرا رسیدن ایام پایانی سال و لزوم هماهنگی و برنامه ریزی در جهت بهبود کیفیت سیما و منظر شهری دستورالعمل ستاد نوروزی با شرح وظایف و اقدامات مد نظر به تمامی مناطق ۱۲ گانه ابلاغ شد.

وی درادامه در خصوص جمع آوری پسماند‌ها در این ایام بیان داشت: با توجه به اینکه در این ایام پسماندهای شهر ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم به منظور جمع آوری نخاله‌ها و پسماندهای عادی که به طور مرتب و مستمر جمع می‌شود، انجام شده است.

این مسئول از تشدید جمع آوری متکدیان و کارتن خواب‌ها و نیز افراد ولگرد و یا بی‌خانمان با هماهنگی نیروی انتظامی و ادارات مربوطه خبر داد و بیان کرد: طبق برنامه ریزی رفع مواردی که به نوعی موجب سد معبر در شهر شده‌اند، در دستور کار مناطق قرار گرفته است.

آقازاده از تعمیر و آماده سازی آب نما‌ها در این کلانشهر همزمان با فرا رسیدن عید نوروز خبر و ادامه داد: بازسازی و تنظیف سرویسهای بهداشتی عمومی و استقرار سرویسهای سیار در مبادی، ورودی و خروجی در صورت نیاز با هماهنگی سازمان زیباسازی از جمله اقداماتی است که به صورت ویژه بر آن تاکید شده است.

شهردار کلانشهر کرج با بیان این مطلب که با همکاری سازمان زیباسازی نورپردازیهای شهر تکمیل و بازسازی و تعمیر می‌شود یادآور شد: آذین بندی و نور‌پردازی مناسب میادین و خیابانهای اصلی، اتخاذ تدابیر موثر و اقدامات لازم جهت حفظ شهر از خطرات ناشی از وقوع سیل و آبگرفتگی معابر با توجه به بارندگی‌های بهاری، برنامه ریزی جهت کاشت گل و گیاه در میادین بلوار‌ها و پارکهای سطح منطقه قبل از تحویل سال نیز در دستور کار مناطق ۱۲ گانه قرار گرفته است.

این مسئول به اختصاص دو میدان اصلی و یا دو نقطه شاخص هر منطقه برای برپایی سفره هفت سین اشاره کرد و گفت: تبریک عید با چاپ و نصب بنر در سطح شهر، امحا کلیه دیوارنوشته‌های سطح شهر، شستشو و رنگ آمیزی جداول بتنی سطح مناطق به رنگ سفید و مشکی، شستشوی مزار شهدا و تمام قبور آرامستان و اهدای گل در آخرین پنج شنبه سال، بهره گیری از مساجد و مدارس در صورت لزوم به خصوص شرایط بحرانی و نامساعد جوی در مبادی ورودی و خروجی شهر، شستشوی جداول و نرده‌ها و حفاظ‌های شهری، خرید لباس برای کارگران خدمات شهری مطابق طرح مصوب کارگروه از دیگر اقدامات این دستورالعمل است.

آقازاده در پایان خاطر نشان کرد: ساماندهی متکدیان خیابانی، نصب بنر ستاد استقبال از بهار روی ماشین آلات خدمات شهری، جمع آوری باکسهای ماسه و نمک با توجه به پایان فصل سرما، لکه گیری آسفالت تمامی معابر اصلی و فرعی با اولویت معابر پرتردد و اصلی و... نیز در این ایام انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز