خبرگزاری کار ایران

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر:

برگزاری کلاس‌های آموزشی ادواری برای مددجویان کمیته امداد

کد خبر : ۴۹۱۸۴

اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش‌آموزان به صورت عمومی بیماری‌های دامی و مسائل بهداشتی فرآورده‌ها و پرورش دام را فرا می‌گیرند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش‌آموزان به صورت عمومی بیماری‌های دامی و مسائل بهداشتی فرآورده‌ها و پرورش دام را فرا می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، عباس سرحدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در نرماشیر اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با کمیته امداد شهرستان نرماشیر این شبکه اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی ادواری برای آشنایی مددجویان زیر پوشش این نهاد با بیماری‌های دامی کرده است.

وی افزود: در این دوره‌ها آموزش‌های مورد نیاز مسائل بهداشتی مربوط به فرآورده‌های خام دامی و آموزش اصول صحیح بهداشتی نگهداری و پرورش دام به شرکت کنندگان ارائه می‌شود.

سرحدی گفت: به منظور داشتن یک دامداری مناسب همراه با سوددهی قابل قبول باید اصول مربوط از جمله محل دامداری، تغذیه دام‌ها، آشنایی با نحوه پیشگیری از بیماری‌ها و سیاست‌های درمانی در صورت وقوع بیماری در گله رعایت شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی نرماشیر با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در مدارس و دیگر اقشار به صورت عمومی در مساجد آموزش‌ها را فرا می‌گیرند، گفت: دامپزشکی علاوه بر آموزش اقداماتی همچون نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های دامی، مبارزه با بیماری‌های دامی از طریق واکسیناسیون و سمپاشی را بر عهده دارد.

سرحدی تصریح کرد: در شهرستان یک مرکز درمانی و مایه‌کوبی و سه داروخانه دامپزشکی موجود است که ارائه خدمات دامپزشکی به صورت غیر دولتی بر عهده این مراکز است.

سرپرست شبکه دامپزشکی نرماشیر عنوان کرد: فاز واکسیناسیون سراسری تب برفکی دام سبک در این شهرستان با همت اکیپ‌های مایه‌کوبی بخش خصوصی شهرستان و با نظارت بخش دولتی با انجام واکسیناسیون ۳۹ هزار و ۳۳۶ رأس گوسفند و بز به اتمام رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز