خبرگزاری کار ایران

سروده‌های شاعران با موضوع خلیج فارس کتاب می‌شود

کد خبر : ۴۹۱۲۵

دبیران جشنواره‌های شعر فجر و خلیج فارس از چاپ اشعاری که با موضوع خلیج فارس در هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر سروده شده‌اند، در قالب کتابی مستقل خبر دادند.

ایلنا: رضا حمیدی دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی گفت: امسال مضمون سروده‌های بعضی شاعران در جشنواره شعر فجر به ویژه در آئین افتتاحیه در خارک و نیز ابوموسی و قشم، موضوع هویتی خلیج فارس و جزایر واقع در آن بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی این جشنواره، وی ادامه داد: همه ساله جشنواره‌ای با عنوان جشنواره ملی و فرهنگی هنری خلیج فارس از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود که یک بخش آن مربوط به شعر است و لذا ما تصمیم گرفتیم آثار امسال جشنواره شعر فجر را که موضوع محوری آن‌ها خلیج فارس بوده است، در اختیار این جشنواره ملی قرار دهیم.

حمیدی گفت: در آغاز سال جدید شاهد برگزاری جشنواره ملی و فرهنگی هنری خلیج فارس خواهیم بود و قطعاً تا پیش از این تاریخ اشعار یادشده برای چاپ در قالب کتاب، در اختیار دبیرخانه این جشنواره قرار خواهد گرفت.

دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر ابراز امیدواری کرد این آثار به صورت یک کتاب مستقل و با موضوع خلیج فارس تا پایان فصل بهار به چاپ برسد.

در همین رابطه همایون امیرزاده دبیر جشنواره ملی و فرهنگی هنری خلیج فارس ضمن اشاره به ویژگیهای آن به خبرنگار روابط عمومی هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر گفت: ما ضمن استقبال از سروده‌های همراه با اعتقاد و احساس شاعرانی که در جشنواره شعر فجر با موضوع خلیج فارس قرائت شده است، آمادگی خود را برای پیوند دادن این شاعران با جشنواره ملی خلیج فارس اعلام می‌کنیم.

وی افزود: مسئولان دبیرخانه شعر خلیج فارس که در هندیجان (خوزستان) واقع است، آمادگی هر گونه همکاری با این شاعران عزیز را دارند.

امیرزاده تاکید کرد: ما هم از اشعاری که در جشنواره شعر فجر خلیج فارس سروده خواهد شد و هم از اشعاری که در جشنواره شعر فجر با موضوع هویتی و مهم خلیج فارس سروده شده است، حمایت و آن‌ها را در مجلدی مستقل به نام «خلیج فارس» چاپ و منتشر خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز