خبرگزاری کار ایران

نگران بازی‌های آسیایی کره‌ هستم؛

دنیامالی: سکوت من بخاطر منافع ورزش کشور است

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۰۸

مشکل ورزش ایران با جدل و دعوا حل نمی‌شود/ به هیچ‌وجه دوست ندارم تیم ملی آسیب ببیند/آقایان ما را متهم به همکاری با اجانب و این قبیل موضوعات می‌کنند که به هیچ‌وجه خوشآیند بنده نیست.

رییس سابق فدراسیون قایقرانی با تاكید بر اینكه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد اعلام کرد که بنا به مصالح كشور سكوت می‌كند.

احمد دنیامالی در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص اتفاقات اخیر در قایقرانی ایران و اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ و همچنین نظر فدراسیون جهانی در مورد بازگشت وی به رأس کار توضیحات مختصری را ارائه داد که در زیر آمده است:

چند وقتی است خبری از مصاحبه‌های انتقادی شما نیست؟

ما هستیم، اما بنا به وضعیت ورزش قایقرانی کشور، ماه‌هاست تصمیم گرفتم حرف نزنم.

علت خاصی دارد یا اینکه بنا به مشکلاتی که برای کریم صفایی، رییس معزول تیروکمان پیش آمد شما هم سکوت کردید؟

وضعیت خوبی نیست. اگر حرفی بزنیم، آقایان هم درصدد جوابگویی برمی‌آیند و وضعیت بدتر می‌شود، ضمن اینکه آقایان ما را متهم به همکاری با اجانب و این قبیل موضوعات می‌کنند که به هیچ‌وجه خوشآیند بنده نیست.

به همین خاطر چند وقتی از شما بی‌خبر بودیم؟

بله، من به خاطر منافع ورزش کشور سکوت می‌کنم. با جدل و دعوا مشکل ورزش ایران حل نمی‌شود و در نهایت هم این تیم ملی است که صدمه می‌بیند و من هم به هیچ‌وجه دوست ندارم تیم ملی آسیب ببیند.

البته اگر صحبت نكنید، شاید اینطور اثبات شود که دیگر حرفی برای گفتن ندارید؟

حرف زیاد دارم اما نمی‌خواهم بی‌تدبیری صورت گیرد تا اوضاع از اینکه هست بدتر شود.

الان هم اوضاع قایقرانی کشور به هیچ‌وجه مساعد نیست و در تعلیق هستیم...

بله، متاسفانه فعالیت‌های قایقرانی تعلیق شده، البته این موضوع قدیمی بود، یعنی دقیقاً از زمانی که من از فدراسیون رفتم، الان یک مقدار حالت رسمی‌تر پیدا کرده است.

چه اقداماتی می‌توان برای رفع تعلیق انجام داد؟

امیدوارم با اصلاح اساسنامه و رایزنی‌هایی که انجام می‌شود، تعلیق برطرف شود.

ملی‌پوشان ما وضعیت خوبی را سپری نمی‌کنند، یعنی نمی توانند در مسابقات برون مرزی شرکت کنند.

به ملی‌پوشان قایقرانی گفتم برای حضور در مسابقات برون‌مرزی نگران نباشید چراکه آنها با تایید من می‌توانند به مسابقات بین‌المللی اعزام شوند و بنده هم این کار را انجام خواهم داد. البته این موضوع به نظر مساعد فدراسیون بستگی دارد که فدراسیون آنها را به من معرفی کند تا بنده هم اقدامات لازم را انجام دهم.

قبول کنید وضعیت عجیب و غریبی برای قایقرانی ما به وجود آمده...

در هر صورت من راضی نیستم بچه‌های قایقرانی آسیب ببینند و به آنها اعلام کرده‌ام نباید نگران حضور در مسابقات آسیایی و جهانی باشند. فقط خدا کند اصلاح اساسنامه فدراسیون قایقرانی هر چه سریع‌تر انجام شود تا شرایط دوباره به وضعیت عادی برگردد چراکه شرایط فعلی برای هیچ یک از اهالی خانواده قایقرانی مناسب نیست.

فدراسیون جهانی همچنان خواهان بازگشت شما به فدراسیون است که انجام آن برای وزارت ورزش گران تمام می‌شود...

بله؛ آنها خواسته‌اند من برگردم، اما این موضوع برای خودم زیاد حائز اهمیت نیست. من تاکیدم بر این مساله است که اصلاح اساسنامه انجام شود تا از این پس فدراسیون قایقرانی با استانداردهای فدراسیون جهانی امور خود را پیش ببرد تا از این بحران خارج شویم. در این بین برگشت ما هم خیلی مورد توجه نیست.

وزارت ورزش چه اقدامی می‌تواند انجام دهد؟

اینکه هر چه سریعتر اصلاح اساسنامه فدراسیون ها را انجام دهد، چراکه در شأن ورزش کشور نیست با اتفاقاتی مانند تعلیق روبرو شود، آن هم بعد از نتایج خوبی که در المپیک گرفتیم. به هر حال هزینه‌های زیادی در حوزه ورزش شده و ما باید به فکر بازی‌هایی آسیایی کره باشیم. آن‌هم در وضعیت سخت اقتصادی که کشور و به تبع آن فدراسیون‌های ورزشی با آن روبرو هستند. بنده نگران بازی‌هایی آسیایی کره جنوبی هستم.

نگرانی شما از چه بابت است؟

ما در بازی‌های آسیایی گوانگجو چهارم شدیم. اگر رتبه بالاتری کسب نکنیم، حداقل باید عنوان چهارمی را تکرار کنیم اما برای رسیدن به این مهم کار ما بسیار سخت است. با وجود اینکه ما در ظاهر در المپیک، مدال‌آوری خوبی داشتیم، در رنکینگ مدال‌ها در بین کشورهای آسیایی حاضر در المپیک عنوان پنجمی را به دست آوردیم. یعنی بعد از کشورهای چین، ژاپن، کره، قزاقستان قرار گرفتیم.

تا زمان آغاز بازی‌های آسیایی کره جنوبی هنوز زمان داریم.

برای آماده‌سازی و حضور در این رقابت‌ها کار سختی را پیش رو داریم. در وهله نخست باید اصلاح اساسنامه فدراسیون صورت بگیرد تا به ورزش کشور آرامش برگردد. بعد از آن مراحل آماده‌سازی تیم‌های ملی خواهد بود که در کل هم 17- 18 ماه بیشتر وقت نداریم. یعنی در اواسط سال 2014 مسابقات بازی‌های آسیایی برگزار خواهد شد. یعنی در حدود یکسال و نیم مانده است. بعد از آن فدراسیون‌ها به شدت با کسری بودجه مواجه هستند. بعد هم تغییر دولت را خواهیم داشت که به احتمال فراوان تغییر وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک را هم باید شاهد باشیم. ناخودآگاه این اتفاقات، آسیب‌هایی را به ورزش وارد می‌کند. به همین دلیل هم می‌گویم هر چه سریع‌تر اصلاح اساسنامه‌ها صورت بگیرد تا با تعامل با کمیته بین المللی المپیک IOC در حداقل زمان امور رتق و فتق شود.

از اوضاع قایقرانان ملی‌پوش آگاهی دارید؟

اکثر آنها نسبت به من لطف دارند یا تماس می‌گیرند یا حتی حضوری به ملاقاتم می‌آیند. بنده هم سعی می‌کنم آنها را ترغیب کنم با انگیزه و با قدرت به کار خود ادامه دهند و ذره‌ای دلم نمی‌خواهد آنها آسیب ببینند. به هر حال ما عضو یک خانواده هستیم. گرچه من الان دیگر در بین آنها نیستم، اما نزدیک به 8-9 سال در فدراسیون قایقرانی زحمت کشیدم. مطمئناً اگر قایقرانی سرفرازی و افتخار آفرینی داشته باشد، برای ما هم خواهد بود. هر گاه با ورزشکاران تیم ملی قایقرانی صحبت می‌کنم تمام تلاشم بر این است که آنها را تشویق کنم. حتی وقتی صحبت از مشکلات مالی پیش می‌آید، به آنها می‌گویم شاید اگر من هم الان زمام امور فدراسیون را داشتم، باز هم این مشکلات وجود داشت. بارها به ورزشکاران قایقرانی اعلام کرده‌ام رفتار حرفه‌ای داشته باشند تا آسیبی به قایقرانی وارد نشود. در کل سعی کردم به اوضاع قایقرانی کمک کنم.

تمامی این اقدامات در حالی است که حکم برکناری شما صادر شد.

چراکه با آسیب دیدن فدراسیون قایقرانی هیچ کس خوشحال نمی‌شود و اگر کسی از این موضوع خوشحال شود، بی‌وجدان است. وقتی ورزشکاران نامدار قایقرانی مانند شادی، طالبیان وحکیمی با من تماس می‌گیرند، سعی می‌کنم آنها را برای حضور پرقدرت در مسابقات ترغیب کنم. حتی وقتی خانواده این ورزشکاران هم تماس می گیرند به آنها گوشزد می کنم تا روی مباحث روحی و روانی فرزندشان کار کنند تا این شرایط سخت را تحمل کنند تا ان شاء الله آنها بتوانند در مسابقات آسیایی 2013 و بازی های آسیایی 2014 کره جنوبی افتخار آفرینی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز