خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران:

هیچ کتاب درسی مغایر با ارزش ها و باورهای دینی در مدارس استان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۴۷۳

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ضمن تکذیب توزیع کتاب های آموزش جنسی ، گفت: ما به مردم اطمینان می دهم در آموزش و پرورش مازندران هیچ کتاب درسی و غیر درسی مغایر با ارزش ها و باورهای دینی در مدارس ما وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، سید علی قاسمی در نشست با خبرنگاران  با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش بر اساس قانون اساسی فرادستی در ذیل دولت جمهوری اسلامی تعریف می شود ، جهت گیری آموزش و پرورش با تکیه بر فرهنگ بومی و ملی ایران شکل گرفته است ، اظهار داشت: در همین راستا آموزش و پرورش به عنوان تربیت نیروی انسانی مناسب با نیاز و تولید سرمایه های اجتماعی برای ملت ایران به انجام برنامه های خود می پردازد.

وی افزود: تمامی فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش متکی و مبتنی بر اسناد فراددستی است ، قوانین و مقررات از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب می شود همچنین سیاست هایی که از سوی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش و دولت جمهوری اسلامی و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی، برنامه ریزی و اجرا می شود.

مدیر کل اموزش و پرورش مازندران ، با بیان اینکه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی  مشتمل بر ساختار سیاسی و نظام اجرایی  است که جزیی از نظام سیاسی بین المللی  به شمار می آید، گفت: این امرطبیعی است  که هیچ که کشوری نمی تواند در درون خود محصور باشد، چرا که لازمه زندگی این است که یک کشور با پیرامون خود و کشورهای جهان ارتباط داشته باشد.

وی ادامه داد: لذا آموزش و پرورش بطور طبیعی به دنبال این است که از همه فرصت ها برای برقراری ارتباط  و ایجاد فرصت گفتگو و تعامل با کشورهای دنیا استفاده کرده و از فرصت های دیپلماسی در حوزه فرهنگ حداکثر بهره گیری رابرای معرفی فرهنگ دینی وبه جهانیان صورت گیرد زیرا این امرلازمه حیات پویا و نشان بالندگی و حاکمیت کشور است.

قاسمی ،گفت: ضرورت دارد تا کشور با حفظ استقلال سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی نظام سیاسی و با ارائه ویژگی های فرهنگی به جهانیان صورت گیرد و به جای اینکه ایران هراسی را تقویت کنیم بایستی با استفاده از فرصت های دیپلماسی با این پدیده مقابله کرده تا دنیا را به شناخت واقعیت های ایران و فرهنگ اسلامی ایران متمایز کنیم.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران یک عضو از سازمان علمی و فرهنگی یونسکو به شمار می آید در کنفرانس ها و جلسات این سازمان جهانی بطور فعال شرکت و نقش آفرینی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ، به سخنان مقام معظم رهبری در 17 شهریور مصادف با هفته معلم مبنی بر هشدار مسئولین بر اقدامات در خصوص سند 2030 ،اشاره کرد و گفت: عده ای به دنبال اعتمماد زدایی و خدشه به نظام آموزشی جمهوری اسلامی با سوء استفاده در شرایط انتخاب و التهاب آفرینی اقدام کردند و دستاویزی برای فشار به دولت تدبیر و امید و فشار به چهره نظام اموزشی کشور  در افکار عمومی بویژه در میان اقشار متدین و کم سواد جامعه بهره جستند و تلاش کردند با تمسک به شایعاتی از قبیل آموزش« همجنس گرایی »، «توزیع  کتاب های  آموزش جنسی» درنمایشگاه ها افکار عمومی را دچار التهاب و اضطراب کنند تا بهره گیری ازآن در حوزه انتخابات از آن کاندیدای مورد نظر خودشان کنند هر چند به نظر می رسد  این امرنهایت بد اخلاقی در صحنه سیاسی است.

وی با اشاره به سند 2030 ، اظهار داشت: «سند چارچوب اقدام 2030 » سندی است که طی سال های 2000 الی 2015در جمهوری اسلامی ایران اجرا شد و کشور ما به دلیل دستاوردهای موفقی که در ارتباط با برخی از شاخص های آن داشت، مورد تقدیر جهانیان قرار گرفت.

قاسمی گفت: سند «چارچوب اقدام آموزش 2030»،برای همه کشور اجرا شد ، علی رغم الزام آور نبودن سند «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰»، جمهوری اسلامی ایران باز هم نسبت به آن اعلام تحفظ رسمی و مکتوب کرده و دامنه شمول مفاد پذیرفته شده را محدود و مشروط کرده است.

وی افزود:  بر اساس حقوق بین الملل کشورها اختیار دارند در زمان تصویب، پذیرش یا الحاق به اسناد بین المللی از «حق شرط» برای معاهدات الزام آور یا «حق اعلام تحفظ »برای اسناد غیرالزام آور استفاده کرده و بدین ترتیب قصد خود را دایر بر عدم شمول یا تعدیل آثار حقوقی بعضی از مقررات آن سند نسبت به خود بیان نمایند.

قاسمی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به اعلام تحفظ رسمی و مکتوب خود، هیچ تعهد حقوقی یا سیاسی نسبت به «چارچوب اقدام آموزش 2030» ندارد و می تواند با استناد به اعلام تحفظ خود از اجرای هر بخشی از سند مزبور که تشخیص دهد در تعارض با مقررات و اولویت های ملی، باورهای دینی و ارزش های فرهنگی کشور است، خودداری نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ضمن تکذیب توزیع کتاب های آموزش جنسی در کتابخانه های مدارس ، گفت: ما به مردم اطمینان می دهم در آموزش و پرورش مازندران هیچ کتاب درسی و غیر درسی مغایر با ارزش ها و باورهای دینی در مدارس ما وجود ندارد.

وی ادامه داد: جهت گیری و برنامه ریزی در تمامی حوزه های آموزش و پرورش با توجه به هویت دینی و فرهنگ ملی ایران در چارچوب قوانین و اسناد فرادستی از قبیل سند تحول بنیادین و ماموریت های مطروحه در این سند است.

قاسمی افزود: تقاضا می کنیم تا مردم ایران بویژه مازندران به شایعات توجه نکنند چنانچه شائبه ای برای خانواده ها اتفاق افتاد به کارشناسان مربوط به این حوزه مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی کتب درسی این نهاد آموزشی توسط سازمان پژوهش تدوین و ارائه می شود و کتابهای کمک آموزشی معلمان و دانش آموزان از طریق فصل نامه و سامانه آموزشی با  تایید وزراتخانه در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار می گیرد.

قاسمی با بیان اینکه کتب کتابخانه های آموزش و پرورش توسط معاونت پرورشی با رویکرد دینی، مذهبی و تربیتی جانمایی می شود، ادامه داد: آموزش و پرور ش بر اساس سند تحول بنیادین و آموزه های دینی در دولت تدبیر و امید به دنبال ایجاد فرصت برابر و مناسب آموزشی با کیفیت بالا برای همه فرزندان استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران عدالت آموزش را از مهمترین دغدغه های آموزش و پرورش دانست و افزود: از اینکه فعالیت های قرآنی و دینی در مدارس مازندران کمرنگ شده است را به شدت تکذیب می کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در مدارس مازندران ،گفت: بیش از 50 درصد از دانش آموزان در این مسابقات شرکت می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز