خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

سلامت در دولت یازدهم تبدیل به اولویت شد

کد خبر : ۴۹۰۳۹۷

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه سلامت در دولت یازدهم تبدیل به اولویت شد، گفت:‌ دولت تدبیر و امید در حالی بیمارستان‌ها و سیستم بهداشت کشور را تحویل گرفت که ما در زمان جنگ هم با چنین وضعیتی روبرو نبودیم.

رضا رئیس کرمی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به دوران وزارت کامران باقری لنکرانی در کابینه اول محمود احمدی‌نژاد گفت: در دولت نهم در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی مانند سایرجاها دست به تسویه حساب سیاسی زدند و جمع کثیری از کارشناسان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل مسائل سیاسی برکنار شدند.

وی ادامه داد: افرادی را بر سر کار آوردند که تعداد زیادی از آنها در مدیریت تازه‌ کار و جوان بودند و همین نکته باعث شد تا مدتی در این حوزه ما پیشرفتی نبینیم.

وی در همین خصوص ادامه داد: به رغم منابع مالی زیادی که در آن برهه زمانی در اختیار وزارت بهداشت بود فعالیت خاصی در این حوزه مشاهده نکردیم که این کم‌توجهی ‌به این برمی‌گردد؛ که سلامت و بهداشت در آن دوره در اولویت‌ نبود.

رئیس کرمی به تحلیل دوران وزارت وحید دستجردی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت و عنوان کرد: در دوران وزارت ایشان مشکلات شدید در حوزه سلامت به وجود آمد. کمبود دارو، نبود تجهیزات دارویی و ... بسیار محسوس بود

رئیس کرمی در پایان خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در حالی بیمارستان‌ها و سیستم بهداشت کشور را تحویل گرفت که ما در زمان جنگ هم با چنین وضعیتی روبرو نبودیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز