خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان قزوین:

دریافت استاندارد مواد غذایی اجباری است

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۳۸

به منظور تامین و تضمین سلامت مردم دریافت مجوز استاندارد در تولید مواد غذایی اجباری است.

 مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: به منظور تامین و تضمین سلامت مردم دریافت مجوز استاندارد در تولید مواد غذایی اجباری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین؛ محمود طاهری در جمع تولیدکنندگان قارج و کمپوست استان قزوین که در سالن باغستان برگزار شد افزود: در شرایطی که فشارهای اقتصادی مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان و صنعتگران ایجاد کرده حمایت بخش دولتی از کارآفرینان جدی و ضروری است.

وی افزود: در بخش کشاورزی که با سلامت مردم ارتباط تنگاتنگ دارد رعایت استانداردها باید با شدت بیشتری دنبال شود تاآینده غذایی جامعه تضمین شود.

مدیرکل استاندارد استان قزوین تصریح کرد: تا سال 89 حدود700 قلم کالا در کشور مشمول استاندارد اجباری بود اما امروز بیش از شش هزار قلم کالا مشمول استاندارد اجباری است و بر اساس قانون اگر در موعد مقرر این مجوز از سوی واحدی دریافت نشود از تسهیلات دولتی محروم خواهد شد.

جایگاه قارچ در سبد غذایی مطلوب است

این مسئول بیان کرد: استانداردهای صنعت قارچ تدوین شده و دریافت مجوز آن بسیار ساده و کم هزینه و سریع است و هر واحد با یک مورد نمونه گیری و آزمایش باقیمانده سموم در محصول می تواند از این پروانه برخوردار شود.

طاهری یادآورشد: امروز با اطلاع رسانی مناسب و فرهنگ سازی انجام شده خوشبختانه ماده خوراکی قارچ در سبد غذایی مردم جایگاه خاصی پیدا کرده و کمتر خانواده ای از این محصول بی بهره است لذا توجه به استاندارد محصول می تواند به اعتمادسازی بیشتر مردم کمک کند.

وی اظهارداشت: مردم به محصول سالم غذایی اهمیت بیشتری می دهند و داشتن نشان استاندارد برای آنها مهم است و با تفاهم نامه امضاء شده با سازمان جهاد کشاورزی و داشتن آزمایشگاه و کلینیک در استان امکان نمونه گیری ها ممکن شده است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین تصریح کرد: برند محصول سالم از یک ماه پیش در استان ثبت شده و تولیدکنندگان می توانند از این علامت استفاده کنند.

رعایت استاندارد فرآیند انرژی در واحدهای تولیدی

طاهری یادآورشد: استانداردهای فرآیند مصرف انرژی برای واحدهای تولید قارچ و کمپوست هم در دستور کار است که هر چند اجباری نشده اما رعایت آن به کاهش هزینه های تولید منجر می شود.

وی گفت: اگر فعالان این بخش از هم اکنون استاندارد انرژی را جدی بگیرند در آینده با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد و از نظر اقتصادی نیز سودبیشتری می برند.

طاهری گفت: هر چند صنعت قارچ در کشور نوپاست اما بخوبی جایگاه خود را در سبد غذایی مردم باز کرده که با رعایت کیفیت و استانداردها می توان میزان مصرف آن را تا حد قابل توجهی در چرخه غذایی مردم افزایش داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز