خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان:

برای سالمندان کارت منزلت صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۳۷

از بین بیش از ۶ میلیون سالمندی که در کشور ما وجود دارد نزدیک به ۱۴ هزار نفر در خانه‌ها و آسایشگاههای مربوط به سالمندان بسر می‌برند که بخش قابل توجهی از این عزیزان افرادی هستند که در زندگی اجتماعی خود فردی را در قید حیات نداشته و تنها بوده‌اند.

ایلنا-گرگان: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان صدور کارت منزلت سالمندان با پیگیری اداره کل بازنشستگی استان را از مصوبات جلسه شورای سالمندان استان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در گرگان، علیرضا جمشیدی در جلسه شورای پیگیری امور سالمندان استان گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به موضوع توجه به سالمندان و تکریم آن‌ها پرداخته است و پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز در بیانات و احادیث خود به این موضوع پرداخته و بر ضرورت احترام به سالمندان تأکید داشته‌اند، لذا این موضوع مبتنی بر آموزه‌های دینی و تعلیماتی ما مسلمانان است که باید به آن بپردازیم.

وی افزود: از بین بیش از ۶ میلیون سالمندی که در کشور ما وجود دارد چیزی نزدیک به ۱۴ هزار نفر در خانه‌ها و آسایشگاههای مربوط به سالمندان بسر می‌برند که بخش قابل توجهی از این عزیزان افرادی هستند که در زندگی اجتماعی خود فردی را در قید حیات نداشته و تنها بوده‌اند.

جانشین رئیس شورای ساماندهی سالمندان استان تصریح کرد: ارزیابی آماری تعداد سالمندان کشور با رقمی که در آسایشگاه‌ها زندگی می‌کنند بیانگر توجهی است که در عموم جامعه به تعلیمات و آموزه‌های دینی وجود دارد و چنانچه در مواردی نواقص و اشکالاتی در این خصوص دیده می‌شود به دلیل عدم پایبندی افراد به اعتقادات و تعلیمات دینی می‌باشد.

وی ادامه داد: آنچه که اهمیت دارد این است که نظام دینی وظیفه دارد به موضوع سالمندان با نگاه و توجه ویژه‌ای بپردازد و هرچه که از تعداد سالمندان در مراکز نگهداری از این عزیزان کاسته شود به عنوان یک ارزش و هنر ممیزه مطرح است که راهکارهای موثر و مناسب در جهت تکریم سالمندان را باید در این دست از جلسات مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.

جمشیدی خاطر نشان کرد: سیاستگذاری در حوزه سالمندان گام اول ما در این حوزه است که باید در برگیرنده دو ویژگی تأمین رفاه و تأمین سلامت سالمندان باشد که مبحث سلامت خود دارای ابعاد مختلفی همانند سلامت روحی، جسمی، روانی و... می‌باشد که باید به آن‌ها به تناسب پرداخته شود.

وی برنامه ریزی و فرهنگسازی را گامهای بعدی در حوزه سالمندان دانست و گفت: آموزش، تهیه جزوات و کتب مورد نیاز، مناسب سازی مبلمان شهری، پرداختن به موضوع پراهمیت مشاوره در حوزه سالمندان، ورزش و سیاحت، پرداختن به مسائل بهداشتی با رعایت اصول آن، پیشگیری، درمان، تغذیه سالم و شرایط صحیح نگهداری سالمندان از جمله موارد مهمی است که باید در میان سیاستگذاری‌ها، برنامه ریزی و فرهنگسازی بیش از هر چیزی مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار، برنامه شهر دوستدار سالمند با مدیریت اداره کل شهری استانداری، ایجاد بنیاد فرزانگان با مدیریت اداره کل بهزیستی استان و فعال شدن دوره‌های طب سالمندان توسط دانشگاه علوم پزشکی گرگان را از دیگر موارد مهم قابل پیگیری و مصوبات این جلسه نام برد.

وی همچنین از فعال شدن طرح ویزیت رایگان سالمندان در ساختمان پیشنهادی اداره کل بازنشستگی استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

جمشیدی در پایان گفت: همایش سالمندان در مرکز استان به مدیریت شهرداری گرگان و در شرق استان به مدیریت شهرداری گنبد به منظور ایجاد روحیه و نشاط در بین سالمندان و با هدف ایجاد درک متقابل بین جمعیت جوان و سالمندان عزیز، با ارائه تاریخ پیشنهادی مناسب، در دستور کار شهرداریهای گرگان و گنبد قرار داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز