خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

برنامه‌های روحانی در حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۲۸۰

رئیس ستاد سلامت دکتر روحانی گفت: در دولت دوازدهم طرح تحول سلامت به روند خود ادامه خواهد داد و با تلاش مسئولان وزارت بهداشت مواردی به آن اضافه خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا رئیس کرمی، رئیس ستاد سلامت دکتر روحانی در نشستی پیرامون تشریح دیدگاه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت که با حضور خبرنگاران در ستاد سلامت دولت یازدهم برگزار شد، گفت: متاسفانه برخی  خبرگزاری‌های منتقد دولت فعالیت‌های غیرحرفه‌ای انجام می‌دهد و با بازنشر مطالب گذشته سعی در غبارآلود کردن فضای انتخاباتی دارند. آنها همه همت خود را جمع کردند تا به دولت ضربه بزنند، در مقابل ما در ستاد دولت تدبیر و امید هیچ مشکلی با کسی نداریم و همواره از آنها دعوت می‌کنیم تا در مناظره‌های مشترک شرکت کنیم.

وی با اشاره به مناظره روز شنبه که با همتای خود در ستاد حجت الاسلام رئیسی به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ادامه داد: متاسفانه در طول مناظره از سوی مسئولان ستاد سلامت رئیسی موضوعی پیشنهادی در خصوص سلامت و درمان جامعه نشنیدیم.

رئیس ستاد سلامت دکتر روحانی در خصوص فعالیت‌های دولت یازدهم در حوزه سلامت خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان فعالیت‌های گسترده‌ای در دولت تدبیر و امید انجام شده است که می‌توان در این خصوص به طرح تحول سلامت اشاره کرد. این طرح بسیار جامع بوده است به حدی که همه حوزه‌های بهداشت و درمان کشور را پوشش دادیم. از این نکته نباید غافل بود که طرح تحول سلامت را می‌توان مختص به دولت روحانی دانست زیرا از ابتدای روی کار آمدن دولت بحث بهداشت و سلامت مردم در اولویت قرار گرفت.

کرمی به ارزش‌های طرح تحول سلامت اشاره و تصریح کرد: طرح تحول سلامت هزینه‌ کرد از جیب مردم را کاهش داد و باعث شد مردم نگرانی در خصوص هزینه‌های جاری مراحل درمان نداشته باشند باید به این نکته توجه کرد که در دولت قبل 2.5 درصد بیماران به دلیل هزینه‌های سنگین به زیر خط فقر سقوط کردند.

او اهداف وزارت بهداشت در دولت دوازدهم را عنوان کرد و افزود: در دولت دوازدهم طرح تحول سلامت به روند خود ادامه خواهد داد و با تلاش مسئولان وزارت بهداشت مواردی به آن اضافه خواهد شد از جمله این موارد می‌توان به اجرای طرح پزشک خانواده، سطح  بندی خدمات درمانی، پرونده الکترونیک، راهنمای بالینی، پررنگ شدن نقشه بیمه‌ها و استانداردسازی تعرفه‌ها اشاره کرد. در دولت یازدهم ما شاهد عملیات بهسازی و تجهیز بیمارستان‌ها، افتتاح بیمارستان‌ها و رسیدگی به مناطق محروم بودیم.

رئیس ستاد سلامت روحانی به حمایت جامعه پزشکی از دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: بالغ بر دو هزار و 500 نفر از جامعه پزشکی ایران در بیانیه‌ای از دولت یازدهم در انتخابات پیش رو حمایت کردند که این نشان می‌دهد جامعه پزشکی ایران از عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت رضایت دارد.

هادی عبداللهی معاون امور استان‌های ستاد سلامت دکتر روحانی در ادامه این نشست در مورد اقدامات صورت گرفته در استان‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به جلساتی که ما پیش از شروع انتخابات برگزار کردیم خوشبختانه هماهنگی‌های خوبی با استان‌ها به وجود آمد و اکنون ستادهای سلامت‌مان در استان‌ها به محلی برای بحث و تبادل اطلاعات تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ستاد سلامت در تمام شهرها و روستاها چهره به چهره با مردم در ارتباط هستند و آنچه که از این ملاقات‌ها به ما منتقل می‌شود نشان می‌دهد که اکثریت قابل توجه مردم از طرح تحول سلامت و کاهش هزینه‌کرد در حوزه سلامت رضایت کامل دارند. ما در دولت تدبیر و امید شاهد بودیم که خدمات بهداشتی و درمانی از شهرها خارج شده و به حاشیه شهرها رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز