خبرگزاری کار ایران

دردیدار فرهای با سفیر سوریه مطرح شد:

احیای زیر ساخت‌های علمی تخریب شده در سوریه

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۲۳۳

وزیرعلوم آمادگی کشورمان را در جهت گسترش بیش از پیش روابط علمی و حمایت از بخش های مختلف آموزش عالی سوریه اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، در دیدار دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با عدنان محمود، سفیر سوریه در ایران، راه های گسترش همکاری های علمی و فناوری بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار دکتر فرهادی در سخنانی با تبریک پیروزی های اخیر سوریه و آرزوی آزادسازی کامل این کشور از نفوذ تروریست های تکفیری اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه در تمامی موارد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و به خصوص علم و فناوری از سطح مناسبی برخوردار است و ما در جهت گسترش بیش از پیش روابط علمی و حمایت از بخش های مختلف آموزش عالی سوریه آمادگی کامل داریم.

وی با بیان اینکه چندین بار به سوریه سفر کرده و تعدادی از پزشکان سوری با پزشکان ایرانی همکاری داشته و به خصوص در کاشت حلزون شنوایی نزد متخصصان ایرانی آموزش دیده اند، گفت: هم اکنون ۷۹۴ دانشجوی سوری در دانشگاه های ایران تحصیل می کنند که از این تعداد ۳۷۴ نفر در مقطع کارشناسی، ۲۴۰ نفر کارشناسی ارشد و ۱۸۰ نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: استادان دانشگاه های سوریه نیز می توانند جهت بازآموزی و استفاده از فرصت های مطالعاتی، حتی به همراه دانشجویان خود به ایران بیایند و از امکانات مناسب و پیشرفته تحقیقاتی و آزمایشگاه های دانشگاه های ایران استفاده کنند.

وزیر علوم در خصوص افزایش بورسیه ها و تنوع رشته های بورسیه قول مساعد داد. همچنین در این دیدار عدنان محمود سفیر سوریه در ایران، با تشکر از همکاری مناسب وزارت علوم ایران در زمینه های مختلف آموزش عالی با کشور سوریه گفت: امروز دانشجویان سوری افتخار می کنند که در دانشگاه های ایران تحصیل می کنند که این هم از نظر کیفیت تحصیل در ایران و هم برای حفظ و رعایت ارزش های اخلاقی و دینی در مراکز آموزش عالی ایران است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف در گیری ها در سوریه، تخریب زیر ساخت های این کشور به خصوص در بخش آموزش عالی است، گفت: ما امیدواریم جمهوری اسلامی ایران در احیای زیر ساخت های تخریب شده سوریه در همه بخش ها و به خصوص در بخش علمی و دانشگاهی به ما کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز