خبرگزاری کار ایران

معمای ناگشوده جنایت 21 ساله

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۱۱۲

خانواده مرد میانسال که 21 سال قبل قربانی جنایتی خاموش شده بود با مراجعه به دادسرا درخواست کردند دیه او از بیت‌المال پرداخت شود.

شامگاه 22 اردیبهشت سال 75 ، ماموران در تماس با بازپرس کشیک قتل دادسرای وقت تهران، او را در جریان قتل مردی میانسال قرار دادند.

بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران و تیم بررسی صحنه جرم در محل کشف جسد در خیابان مطهری خیابان ترکمنستان حاضر شده و با جسد مردی 50 ساله غرق در خون داخل جوی آب روبه‌رو شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد وی باضربه‌های جسم نوک تیز به سر وگردنش از پای درآمده و ساعاتی از مرگ وی می‌گذرد. با هماهنگی قضایی جسد مرد ناشناس به پزشکی قانونی منتقل شد .

جست‌وجوها ادامه داشت تا این‌که زنی با حضور در پلیس آگاهی از ناپدید‌شدن شوهرش به نام محمود خبر داد. او به افسر تحقیق گفت: شوهرم در بازار کار می‌کرد. دیشب هر چه منتظر شدیم او به خانه باز نگشت. نگران شدم و نزد دوستان و همکارانش رفتیم اما کسی از او خبری نداشت. حتی همکارانش گفتند شوهرم بعد از اتمام کارش سوار خودروی پیکان خود شده و به سمت خانه حرکت کرده و دیگر کسی از او خبری نداشته است.

وی افزود: گمان کردیم تصادف کرده باشد، به همین دلیل به چند بیمارستان مراجعه کردیم اما بیماری با مشخصات شوهرم در آنجا بستری نبود. حتی خانه اقوام نیز نرفته بود .می ترسم بلایی برسرش آمده باشد.

ماموران با بررسی این شکایت متوجه شدند جسد ناشناس متعلق به محمود است. ماموران به تحقیق از همسر مقتول پرداختند که معلوم شد مقتول با کسی اختلاف نداشته و معلوم نیست شوهرش به چه انگیزه‌ای به قتل رسیده است.

با توجه به دزدیده شدن خودروی پیکان مقتول، ماموران احتمال دادند مرد میانسال قربانی سرقت مرگبار خودرویش شده باشد. بررسی‌ها نشان می‌داد مقتول هرازگاهی باخود کیف سامسونتی حمل می‌کرده که مدارک کاری و پول‌هایش را در آن می‌گذاشته که این کیف نیز به سرقت رفته است.

جست‌وجوها برای رازگشایی از این جنایت و بازداشت عامل یا عاملان این جنایت ادامه داشت تا این‌که روز بعد ماموران خودروی پیکان سرقتی را بدون سرنشین حوالی شهرری یافتند. آنها زمانی که این خودرو را مورد بررسی قرار دادند، متوجه شدند خودرو خراب شده و کیف سامسونت مقتول نیز داخل آن است.

بررسی‌ها نشان می‌داد عامل یا عاملان این جنایت به‌عنوان مسافر سوار خودروی مرد میانسال شده و با تصور این‌که در کیف او پول است، وی را ربوده و به قتل رسانده‌اند؛ اما چیزی پیدا نکرده و جسد را در جوی آب انداخته‌اند.

ماموران همچنان در جست‌وجوی قاتل یا قاتلان فراری بودند اما ردی از آنها به‌دست نیامد و تلاش پلیس در این‌باره بی‌نتیجه ماند.

سرانجام با گذشت 21سال و شناسایی نشدن عامل یا عاملان این جنایت، دیروز همسر و دو دختر جوان مقتول با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از قاضی محسن مدیرروستا خواستند دیه از بیت‌المال دریافت کنند.

خواسته آنها در دادسرا ثبت شد و قرار است بزودی پرونده این جنایت به دادگاه فرستاده شود تا درخواست آنها مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: جام جم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز