خبرگزاری کار ایران

۹۰ درصد فیلمبرداری عیار مشروطه به پایان رسید

کد خبر : ۴۹۰۰۱

تبریز آخرین نقطه برای تصویربرداری از فیلم ستارخان؛ است/ فیلم مستند ستارخان که در ۸۰ دقیقه ضبط می‌شود از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به شمار می‌رود.

ایلنا- تبریز: کارگردان و تدوینگر فیلم «عیار مشروطه» از اتمام ۹۰ درصد از تصویربرداری فیلم مستند ستارخان در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمود یارمحمدلو در حاشیه تصویربرداری از فیلم مستند بلند «عیار مشروطه» که روایتی از تولد تا مرگ «ستارخان» سردار ملی جنبش مشروطه ایران است در گفتگو با خبرنگاران گفت: کار تصویربرداری این فیلم از اواخر دی ماه کلید خورده و تاکنون بیش از ۹۰ درصد از تصویربرداری این مجموعه به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه فیلمبرداری این فیلم مستند ابتدا در کاخ گلستان تهران و اصفهان آغاز شده و سپس در خانه مشروطیت و خانه ستارخان در تبریز ادامه یافت افزود: در تبریز نیز ضمن تصویربرداری از دو مجموعه خانه مشروطیت در راسته کوچه و خانه ستارخان در محله امیرخیزی تبریز، با خانواده ستارخان سردارملی ایران و جمعی از اساتید دانشگاه، مورخان و صاحبنظران مختلف جنبش مشروطیت گفتگوهای مختلفی انجام و تصاویر لازم ضبط شد.

کارگردان و تدوینگر فیلم عیار مشروطه با بیان اینکه فیلم مستند ستارخان ۸۰ دقیقه ضبط می‌شود ادامه داد: این فیلم از تولیدات جدید «رکز گسترش سینمای مستند و تجربی به شمار می رود.

گفتنی است عوامل تولید این فیلم مستند به این شرح است: کارگردان و تدوینگر: محمود یارمحمدلو؛ نویسنده: سیاوش دولت سرایی؛ دستیار کارگردان طاهر فرنود؛ تصویربردار: بهروز صمدی مطلق؛ صدابردار: مهرداد چراغی؛ صداگذاری و ترکیب صدا: علیرضا کمال‌پور؛ موسیقی: بردیا کیارس؛ مدیر تولید: اکبر آقامحمدی؛ مدیر تدارکات: اردشیر بیگدلو؛ دستیار تصویر: مصطفی کمال‌پور؛ هماهنگی: خاطره گرشاسبی؛ تهیه کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

شایان ذکر است مستندهای شکسته پیوسته، دیدار، سمنو، درویش فلزات، داستان یک قصه گو، خروس، پرخوانی، نوبت پنجره هاست، مادریار، «ب وهوای ناحیه معتدل کوهستانی، بینج و در قفس از دیگر آثار محمود یارمحمدلو است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز