خبرگزاری کار ایران

رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات:

کتابخانه‌های تهران هوشمند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۳۶۲

رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات، روح الله عابدینی یگانه از هوشمند سازی کتابخانه های شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات، روح الله عابدینی یگانه  از هوشمند سازی کتابخانه‌های شهر تهران خبر داد و گفت: هوشمندسازی کتابخانه ها شامل سامانه RFID، سیستم روشنایی هوشمند قفسه‌ها، پروژکتور RGB، سیستم موقعیت یاب و اطلاع رسانی (RTLS)، سامانه هوشمند مدیریت کتابخانه، اپلیکیشن واقعیت افزوده، مانیتور شفاف، و میز هوشمند است.

وی افزود: سامانه RFID ورود و خروج اعضا و کتاب ها را با استفاده از تَگ های مخصوص به صورت هوشمند ثبت می کند و عملیات امانت گیری و تحویل کتاب ها را با سرعت بیشتری میسر خواهد ساخت. سیستم روشنایی هوشمند قفسه ها نیز بر اساس مقدار نور محیط، روشنایی قفسه ها را تعیین کرده و می تواند محل کتاب درخواستی کاربر را با چشمک زن های رنگی به او نشان دهد.

روح الله عابدینی یگانه گفت: پروژکتورهای RGB بیشتر نقش ایجاد المان های محیطی و زیباسازی را بر عهده دارند، و سیستم موقعیت یاب و اطلاع رسانی (RTLS) هم خدمات مورد نیاز کاربران را از طریق تکنولوژی های ارتباطی موبایل به دست آنها می رساند. در واقع سامانه هوشمند مدیریت کتابخانه به کنترل کامل شرایط محیطی از طریق سنسورهای مختلف از جمله نور، دما، رطوبت و برق مصرفی تجهیزات می پردازد. مانیتور شفاف و میزهای هوشمند هم در مواقع خاص به عنوان ابزار نمایش اطلاعات یا تعامل با کاربر استفاده می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز