خبرگزاری کار ایران

استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد:

اعلام خسارت سیل روستای سیدمحمد لردگان تا یکشنبه به هیأت دولت

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۳۴۷

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: خسارت سیل روستای سیدمحمد از توابع بخش منج شهرستان لردگان تا یکشنبه آینده برآورد و به هیأت دولت اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم سلیمانی دشتکی در شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: براساس پیگیری‌های صورت گرفته از دفتر رئیس جمهوری و معاون اول رئیس جمهوری، میزان خسارت ناشی از سیل روستای سیدمحمد شهرستان لردگان تا چهار روز دیگر آماده، جمع‌بندی و به مسئولان ملی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت ادامه جستجو برای یافتن 4 زن مفقود شده در سیل روستای سیدمحمد شهرستان لردگان افزود: به منظور تسریع در جستجوها یک دستگاه بیل مکانیکی امروز به منطقه اعزام شده است.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته امروز پنجشنبه نیز سه دستگاه بیل مکانیکی و لودر به این روستا اعزام خواهد شد. ‌

اعلام خسارت سیل روستای سیدمحمد لردگان تا یکشنبه به هیأت دولت

وی بیان داشت: همچنین مقرر شد تا از طریق جمعیت هلال احمر، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، نیروهای مردمی و سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارسال بسته‌های غذایی و مایحتاج ضروری مورد نیاز خسارت دیدگان سیل روستای سیدمحمد شهرستان لردگان اقدام شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بررسی میزان خسارت، تسریع در مکانیابی و جابجایی روستای سیدمحمد شهرستان لردگان باید در رآس اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی مربوطه قرار گیرد.

وی عنوان داشت: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سفر دیروز خود به چهارمحال و بختیاری به منظور تسریع در جابجایی این روستا قول مساعد داده است.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: منازل مسکونی 32 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری در روستای سیدمحمد شهرستان لردگان تا سقف 200 میلیون ریال بیمه است و در زمینه پرداخت خسارت به آنان مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری برای جابجایی هر خانوار این روستا 300 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای جابجایی روستای سیدمحمد شهرستان لردگان هیچکدام از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه حق اجرای بروکراسی اداری را ندارند.

وی یادآور شد: در سفر امروز رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و معاونان وزیر راه و شهرسازی برای مطالعه، اجرا و بهره‌برداری از آزاد راه شهرکرد – بروجن – لردگان – ایذه نظر مساعد اعلام شد.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: با اجرای این پروژه وضعیت چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف متحول و زمینه تسریع در دستیابی به شاخص‌های توسعه‌ای استان فراهم می شود.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برنامه‌ریزی به منظور مکانیابی و جابجایی سریع‌تر روستای سیدمحمد بخش منج ضرورت دارد.

محمد خالدی خاطرنشان کرد: فعالیت تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در خدمات رسانی به مردم سیل‌زده این روستا و تلاش برای یافتن ناپدیدشدگان بسیار مطلوب و رضایت بخش است.

وی اظهار داشت: پیگیری جبران خسارت‌های ناشی از سیل روستای سیدمحمد شهرستان لردگان در سطح ملی باید با اولویت پیگیری و انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سیل روستای سیدمحمد شهرستان لردگان 148 خانوار در قالب 530 نفر خسارت دیده‌اند.

سید احمد مرتضوی فرد تأکید کرد: اقلام و مایحتاج مورد نیاز برای اسکان اضطراری این خانوارها فراهم شده است.

وی افزود: نیروهای جمعیت هلال احمر در کنار سایر نیروهای امدادی از همان دقایق ابتدایی وقوع حادثه با حضور در محل علاوه بر خدمات رسانی به آسیب دیدگان، تلاش برای جستجوی ناپدیدشدگان این حادثه را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 150 نفر از نیروهای امدادی و محلی در قالب 30 گروه از روز یکشنبه هفته جاری کار جستجو برای ناپدیدشدگان سیل روستای سیدمحمد را آغاز کردند.

ستار فرهادی تصریح کرد: حجم بسیار بالای گل و لای عملیات جستجو را دشوار کرده است.

وی بیان داشت: در کنار نیروهای امدادی و محلی، 5 غواص نیز در حال جستجو در مخزن دریاچه سد کارون 4 هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز