خبرگزاری کار ایران

در مراسم تجلیل از پیشکسوتان نشر و کتابفروشان پیشنهاد شد؛

بودجه‌ بن کتاب صرف زیرساخت‌های صنعت نشر شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۳۳۱

آیین تجلیل از پیشکسوتان نشر و کتابفروشان روز چهارشنبه (20 اردیبهشت) در سرای اهل قلم دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نادیان اصل؛ مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی در این نشست، با اشاره به اینکه تولید در کشور ما مصائب فراوانی دارد، اظهار کرد: تولید فرهنگی علاوه بر مشکلات کلان تولید با مشکلات ویژه‌ای اعم از بی‌احترامی به ناشران و کم‌استقبالی نسبت به کتاب و فرهنگ نیز مواجه هستند.

مدیر بخش دانشگاهی سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز با اشاره به مشکلات و کمبودهای موجود، ضمن عذرخواهی از طرف شهرداری تهران و متولیان نمایشگاه برای وضعیت نه چندان مناسب سالن‌ها، عنوان کرد: انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی، تاکنون 5 جلسه‌ی تجلیل برگزار کرده که آخرین آن در سال 93 بوده است.

بودجه‌ی بن کتاب صرف زیرساخت‌های صنعت نشر شود

سیدرضا یکرنگیان نیز در این نشست با بیان اینکه ناشران به مثابه‌ی پلی میان اندیشمندان و مردم عمل می‌‌کنند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است زیرساخت‌های مرتبط با نشر را بسازد و اعمال نظارت کند نه اینکه نسبت به ناشران مانند یک ارباب رفتار کنند.

مدیر انتشارات خجسته با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید متکی به ناشران باشد نه برعکس، در انتقاد به بن‌های کتاب گفت: ما در طول روزهای نمایشگاه، دائم در حال پاسخگویی به افراد دارای بن و بن‌فروشان هستیم، در حالی است که بهتر است این بودجه صرف زیرساخت‌های صنعت نشر شود نه روسازی.

وی در نهایت خواستار آن شد که از سال آینده بن کتاب از نمایشگاه حذف شود.

در ادامه‌ی این نشست مدیر انتشارات نص اظهار کرد: پیشکسوت باید فردی موثر در صنف خود باشد و خدماتی که عرضه می‌‌کند مفید باشد.

محمدحسین زارع اضافه کرد: کار کتاب مثل درخت گردو است و سال‌ها بعد جواب می‌‌دهد و نباید کم‌حوصلگی به خرج داد.

مدیرمسئول انتشارات فناوران نیز در این مراسم، ضمن بیان خاطراتی از کار خود گفت: من سال‌ها در چاپخانه‌ی دانشگاه کار ‌‌کردم و بعدها که مستقل شدم به حوزه‌ی چاپ دانشگاهی ورود کردم.

محمدعلی پناهنده افزود: من با کتاب «آشنایی با معماری جهان» کار خود را آغاز کردم و در همان ابتدای کار با گرفتاری‌های زیادی مواجه شدم، اما کار را ادامه دادم و در چاپ دوم، همان کسانی که در ابتدا مخالف چاپ این کتاب بودند خواستار کتاب شدند.

پناهنده در ادامه گفت: پس از سال‌ها در کار خود پیشرفت کردم و سرانجام انتشارات خود را از همدان به تهران منتقل کردم.

در پایان این نشست که روز چهارشنبه (20 اردیبهشت) به همت انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در سرای اهل قلم دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد؛ از سیدرضا یکرنگیان مدیر نشر خجسته، محمدحسین زارع مدیر انتشارات نص و محمدعلی پناهنده مدیرمسئول انتشارات فناوران تجلیل به عمل آمد.

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه‌ی شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز