خبرگزاری کار ایران

واکنش یک فعال کارگری به ادعاهای برخی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۳۰۵

در پی مطرح شدن اظهارات خلاف واقع و نادرست برخی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و سعی بر سیاه‌ نمایی و ارائه آمار غلط درباره افزایش میزان تعطیلی واحد های تولیدی وصنعتی در دولت یازدهم، رئیس کانون انجمن های صنفی استان آذربایجان شرقی در واکنش به این موضوع گفت:ظاهرا بازیگران سیاسی قصد دارند تا در معادلات سیاسی خود از نقل و بازنشر چنین اخباری به عنوان سندی برای اثبات ناکارآمدی دولت یازدهم استفاده کنند.

«ناصر چمنی » در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه عامل گرفتاری اقتصادی و سیاسی کشور دولت قبل بوده است که در نتیجه آن تعداد زیادی از واحد های تولیدی تعطیل وکارگرانش بیکار شدند،افزود: استفاده ابزاری از مشکلات صنفی کارگرانی نظیر کارخانه کفش ملی وروغن نباتی قو و تنزل دادن آن تا حد یک بازیچه سیاسی صحیح نیست.

 به گفته وی یکی از مشکلات اصلی که دولت تدبیر و امید سال هاست با آن دست و پنجه نرم می کند واگذاری های بی حساب و کتاب کارخانه ها و بنگاه های اقتصادی به افراد نامعتبر و گاه نابلد بود که ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد و صنعت ایران وارد کرد.ضرباتی که با تلاش دولت هر چند تا حد قابل توجهی بهبود یافته اما هنوز آثار و تبعاتش در ایران بزرگ باقی است.

طبق اظهارات وی صرف نظر از همه این اتفاق‌ها، در دولت گذشته با تشدید تحریم‌های اقتصادی، موضوع تامین مواد اولیه کارخانه از خارج کشور به مشکل جدی تبدیل شده بود و اگر این وضعیت ادامه می‌یافت چه بسا کارگران بیشتری در نتیجه تعطیلی کارخانه بیکار می شدند.

چمنی در ادامه تصریح کرد:یکی از اتفاقاتی که این روزها بیش از پیش به چشم می خورد کم حافظگی منتقدانی است که سعی دارند با تخریب دولت یازدهم همه اتفاقات صنعتی و اقتصادی که از ده ها سال پیش تاکنون رخ داده را بر گردن دولت انداخته و بار مسوولیت های خود را سبک کنند.در حالی که برخی از کارخانه ها نزدیک به یک دهه از تعطیلی شان می گذرد برخی تلاش می کنند این تعطیلی ها را هم به دولت تدبیر و امید نسبت داده و دولت را ناکارآمد جلوه دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز