خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خبر داد:

80 درصد از پروژه‌های زیرساختی هلال احمر یشرفت داشته است

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۲۶۵

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: راه‌اندازی و احداث طرح های زیرساختی و عمرانی هلال احمر کردستان طی 4 سال گذشته از رشد و پیشرفت 80 درصدی نسبت به کل توسعه زیرساختی انجام شده در 50 سال گذشته جمعیت برخوردار بوده است.

به گزارش ایلنا، حسن خدابنده لو که به مناسبت بزرگداشت هفته صلیب سرخ و هلال احمر در جمع داوطلبان استان سخن می گفت، افزود: با عنایت به عقب ماندگی مزمن جمعیت هلال احمر استان، از سال 1392 توسعه زیرساخت های جمعیت از قبیل احداث انبارهای امدادی، احداث پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری و راه اندازی پایگاه امداد هوایی مورد تاکید ویژه قرار گرفت که اقدامات انجام شده در این خصوص  از میانگین پیشرفت 80 درصد برخوردار می باشد.

وی با اشاره به ساخت انبارهای امدادی جهت ذخیره سازی اقلام امدادی برای خدمت رسانی در حداقل زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی و پاسخگویی مناسب به مردم، خاطرنشان ساخت: از بدو تاسیس جمعیت هلال احمر تا سال 1392 ، مجموعاً 3100 متر مربع انبار امدادی در استان موجود بوده که طی 4 سال گذشته با بهره برداری 2180 متر مربع فضای جدید، مساحت انبارهای موجود در استان کردستان به 5280 متر مربع افزایش یافته است که این میزان از رشد 70 درصدی نسبت به سالهای قبل از 92 برخوردار بوده است.

وی در این خصوص اضافه کرد: ساخت انبارهای امدادی طی مدت 4 سال گذشته در شهرستانهای دیواندره، سروآباد، قروه، بیجار و کامیاران صورت پذیرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان همچنین در خصوص توسعه  پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری استان طی 4 سال گذشته گفت: بدون تردید پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری نقش بی بدیلی در خدمات رسانی به حوادث جاده ای از قبیل؛ اولا عملیات جستجو و نجات و همچنین تغذیه و اسکان اضطراری در راه ماندگان در برف و کولاک و ثانیا رها سازی و درمان اولیه و انتقال مصدومین جاده ای ناشی از تصادفات را برعهده دارد.

حسن خدابنده لو افزود: در این خصوص از بدو تاسیس جمعیت هلال احمر تا سال 1392 ، مجموعاً 1852 متر مربع پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری در استان موجود بوده که طی 4 سال گذشته با بهره برداری 1340 متر مربع فضای جدید، مساحت پایگاه های موجود در استان کردستان به 3192 متر مربع افزایش یافته است که این میزان از رشد 72 درصدی نسبت به سالهای قبل از 92 برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: ساخت پایگاه های امداد و نجات جاده ای در شهرستانهای سنندج، بانه و کامیاران صورت پذیرفته است.

وی همچنین به راه اندازی  پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان کردستان اشاره کرد و گفت: با توجه به صعب العبور بودن محورهای ارتباطی استان در زمان برف و کولاک، احداث پایگاه امداد هوایی هلال احمر همواره در دستور کاری جمعیت استان قرار داشته و با بهره گیری از اعتبارات استانداری محترم، خوشبختانه آشیانه بالگرد پایگاه هوایی در استان احداث شده است.

وی تصریح کرد:خوشبختانه با پیگیری های انجام شده ساخت پایگاه امداد هوایی استان کردستان در سال اخیر از رشد 100 درصدی نسبت به سال 92 برخوردار بوده است. 

خدابنده لو در پایان گفت: در صورت افتتاح پایگاه هوایی استان، از طرف جمعیت هلال احمر یک فروند بالگرد به صورت پاره وقت و به صورت 15 روز در ماه  در استان مستقر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز