خبرگزاری کار ایران

اولین شهردار تهران پس از انقلاب در گفت‌وگو با ایلنا:

شهردار تهران هرگز گزارش مالی به مردم ارائه نکرده است/ شعار حمایت از محرومان قالیباف فقط ادعاست

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۶۷۸

اولین شهردار تهران پس از انقلاب با تاکیدبراینکه قالیباف هیچ گاه گزارش مالی شفافی به مردم ارائه نکرده است، گفت: اغلب کارهای ایشان جنبه تبلیغاتی داشته و در راستای وظایف مدیریت شهر تهران نیست.

محمد توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ادعای قالیباف در مورد حمایت از محرومان و مستضعفان را هماهنگ با کارنامه او ندانست و گفت: در همه جای دنیا گزارش مالی مدیریت شهری شفاف بوده و مردم می‌دانند، عوارض و مالیات‌هایشان کجا هزینه می‌شود. در تهران قالیباف هرگز گزارش شفافی به مردم ارائه نداده، در نتیجه چگونه می‌تواند؛ ادعا کند که به مستضعفان و اقشار ضعیف مردم کمک کرده است؟

وی یادآور شد: او چند هزار نفر از کارمندان شهرداری را با هزینه‌های سنگین به سفر کربلا برد، باید پرسید؛ این هزینه‌ها از چه محلی تامین شده؟ و آیا این سفر مورد تایید شورای شهر بوده است؟ چنین کارهایی از طرف قالیباف زیاد دیده شده که اغلب جنبه تبلیغاتی داشته و در راستای وظایف مدیریت شهر تهران نیست.  

 توسلی به پروژه‌های غیرکارشناسی شهردار اشاره و تصریح کرد: بسیاری از پروانه‌های بلندمرتبه‌سازی در شهر، خارج از ضوابط طرح‌های مصوب و ظرفیت زیرساخت‌های شهری صادر شده و مشکلات عموما غیرقابل جبرانی را به شهر تحمیل کرده است. یکی از نمونه‌های برجسته پروژه‌ اطلس‌مال است که در نزدیکی پارک نیاوران اجرا شده‌است. جالب است که قرار بود در محل این پروژه ایستگاه مترو ساخته شود که حذف شده است. شبکه پیرامون این کاربری که در حال حاضر کاملا اشباع است؛ نمی‌تواند ظرفیت چنین پروژه بزرگی را داشته باشد.

او همچنین عملکرد قالیباف در منطقه 22 را مایوس کننده خواند و گفت: منطقه 22 تهران نوساز است و انتظار می‌رفت با ضوابط جدید مدیریتی و علمی بتواند به صورت یک منطقه نمونه در شهر تهران شکل گیرد، اما شهرداری با پروانه‌های بلند مرتبه‌ای که بیش از ظرفیت زیرساخت‌های آن در این منطقه صادر کرد، عملکرد و محیط زیست منطقه را کاملا آسیب رسانده و موجب اختلال در جریان هوای تهران شده است. این نمونه‌ها نشانه‌ای از سوء مدیریت ایشان در این دوران قابل ارزیابی است.  

توسلی افزود: قالیباف اعتبارات زیادی را صرف گسترش و توسعه شبکه بزرگراهی برای استفاده خودروهای سواری کرده و پروژه دو طبقه کردن پل صدر از همین موارد است. در جلسات مدیران شهرداری و در فرصت‌هایی در جلسه کارشناسی شورا ی شهر تصریح کردم که این پروژه توجیه ترافیکی، شهرسازی و زیست‌محیطی ندارد، زیرا اگر از محل اعتبارات این پروژه خط 3 مترو و شبکه اتوبوسرانی مکمل آن به موقع اجرا می‌شد، تراکم ترافیک بزرگراه صدر متعادل می‌شد و نیازی به اجرای چنین پروژه‌ای نبود.

او ادامه داد: اما با وجود این تذکرات باز هم این پروژه اجرا شد و قالیباف هیچ وقت نتوانست پاسخگوی عملکرد این پروژه باشد. از سوی دیگر هزینه‌های واقعی پل صدر هنوز به طور مشخص اعلام نشده است و مشخص نیست که از چه منابعی تامین شده است.  

اولین شهردار تهران پس از انقلاب به توسعه نیروی انسانی و استخدام‌های بی‌رویه قالیباف در شهرداری تهران اشاره کرده و گفت: بدهی‌های شهرداری تهران مدیریت آینده شهر تهران را با یک چالش جدی روبرو خواهد کرد. انتظار می‌رود پیش از آنکه شورای پنجم آغاز شود، شورای شهر  بدهی‌های شهرداری را شفاف کند تا مدیریت شهری دوره بعد از بدهی‌های شهرداری مطلع باشد و برای پرداخت آنها به موقع  برنامه‌ریزی کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های اصلی مدیریت او نحوه ارتباطش با شورای شهر است، بطوری که شورای شهر نتوانست در جایگاه قانونی خود برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی قرار گیرد و بر پروژه‌های عمرانی شهرداری نظارت داشته باشد. اعضای شورای شهر عملا در اختیار مدیریت شهرداری و ماشین امضا بوده‌اند.

توسلی در پایان تاکید کرد: وقتی به جای ارائه خدمت خالصانه به شهروندان، اهداف سیاسی در مدیریت واجرای پروژه‌ها مدنظر باشد؛ با چنین سرنوشتی مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز