خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان:

87 درصد کارگران استان اصفهان قرارداد موقت دارند

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۶۲۲

دبیر اجرایی خانه‌کارگر اصفهان گفت: بیش از 87 درصد از جمعیت کارگری استان‌اصفهان قرارداد موقت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اصغر بُرشان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در دولت یازدهم به دست کسی سپرده شد که از خانواده همین سازمان بود، اظهار کرد: خوشبختانه دولت گام‌های خوبی در زمینه تأمین اجتماعی برداشته و مشکلاتی که ناشی از عدم مدیریت دولت نهم و دهم بود را تا حدی رفع کرد.

وی با بیان اینکه در دولت احمدی‌نژاد هر سال یک نفر رئیس تأمین اجتماعی می‌شد، گفت: دولت بیش از 130 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است. البته این بدهی مربوط به دولت فعلی نیست و در دوره‌ها و دولت‌های گذشته ایجادشده است.

دبیر اجرایی خانه‌کارگر اصفهان با بیان اینکه دولت بزرگترین بدهکار سازمان تأمین اجتماعی است، افزود: خوشبختانه براساس برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شد بدهی خود را به سازمان تأمین اجتماعی بپردازد و در بودجه سال 1396 مصوب شد تا 5 هزار میلیارد تومان از آن پرداخت شود. بر این اساس سازمان تأمین اجتماعی هم با این منابع می‌تواند تعهداتی که بر دوشش قرارگرفته را انجام دهد.

وی اضافه کرد: میزان بیمه‌شدگان در این سال‌ها افزایش‌یافته اما تعداد منابع و مراکز درمانی ثابت مانده که این موجب شده تا این مراکز جوابگوی رجوع جمعیت کارگری نباشد. البته قدم‌هایی در این دولت برداشته شد که در نتیجه مراکز در حال افزایش است.

برشان با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی یکی از دغدغه‌های اصلی خانه‌کارگر است، گفت: از مجموع دو میلیون نفر بازنشسته تأمین‌اجتماعی در کشور 220 هزار نفر در استان اصفهان هستند و بارها همسان‌سازی حقوق خود را مطالبه کرده‌اند.

وی با تأکید بر امنیت‌شغلی برای کارگران، گفت: بیش از 87 درصد از جمعیت کارگری استان اصفهان قرارداد موقت دارند.

دبیر اجرایی خانه‌کارگر اصفهان با اشاره به برنامه‌های هفته کارگر از پنجم تا 11 اردیبهشت گفت: دیدار با خانواده معزز شهدا، عطرافشانی گلزار شهدا، عیادت از بیماران، تجلیل از کارگران نمونه‎، حضور در نمازهای جمعه و سخنرانی در مصلی‎‌های استان از دیگر برنامه‎های اجرایی در طول هفته کار و کارگر است.

برشان با بیان اینکه مشکلات کارگران بزرگترین دغدغه ملی ماست، گفت: قانون کار سال‌های گذشته فراز و نشیب زیادی داشته و اصل سه‌جانبه‌گرایی و اصلاحات موردنیاز آن تاکنون حل‌نشده باقی‌مانده است.

دبیر اجرایی خانه‌کارگر اصفهان با گلایه از دولت یازدهم برای ارائه لایحه قانون کار با نواقصی که داشته به مجلس شورای اسلامی، گفت: ما به دولت کمک کردیم و انتظار داریم این لایحه معیوب را که در آن مشکلاتی همچون حذف قانون 49 کار که در حمایت از نیروی کار بوده و حذف شده را تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه کارگران همیشه در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و ملی حضوری جدی داشته‌اند، گفت: جامعه‌کارگران در جنگ‎ اقتصادی همواره پیشرو بوده‌اند و امروز یکی از میادینی که باید حضور خود را در راستای حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی و اقتدار کشور نشان دهند، پای صندوق‌های رأی در 29 اردیبهشت است.

دبیر اجرایی خانه‌کارگر اصفهان با اشاره به انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: خانه‌کارگر در همه صحنه‌ها حضور داشته و از نظام و انقلاب دفاع کرده است. در هر دوره نیز کاندیدا داشتیم یا از نامزدی حمایت کردیم که در انتخابات امسال هم قطعاً حضور فعال خواهیم داشت.

همچنین احمدرضا معینی، رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران استان اصفهان با بیان اینکه بالاترین میزان حوادث ناشی از کار در کشور ما رخ می‌دهد، گفت: هزینه حوادث ناشی از کار در کشور ما معادل 4 درصد تولید ناخالص ملی (جی دی پی) است که با مبلغ پرداختی یارانه‌ها برابر است.

رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران استان اصفهان با بیان اینکه قرارداد موقت در همه کشورهای دنیا وجود دارد اما نه به گستردگی و صورتی که در ایران رایج است، افزود: قراردادهای یک‌ساله، شش‌ماهه، یک‌ماهه و کمتر از آن امنیت شغلی جامعه‌کارگری را آزار می‌دهد. حتی می‌بینیم از طریق این گروه قراردادها از کارگردان سوءاستفاده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز