خبرگزاری کار ایران

رییسی در فراکسیون ولایی:

در آستان قدس اتوبوسی عمل نکردیم/ سلایق مختلف سیاسی در ستادم حضور دارند

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۶۱۳

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رویکرد ما در آستان قدس با مدد گرفتن از سند بالادستی که پیام رهبری بود ایجاد تغییر بود، گفت:‌ ما نگاه فرهنگی آستان قدس را تغییر دادیم و اتوبوسی عمل نکردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی با حضور در جلسه عصر امروز فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: باید نگاه‌های منصفانه‌ای نسبت به راهکارهایی که ازسوی دولت ارائه شده داشته باشیم. من در دوره‌ای که در سازمان بازرسی بودم آسیب‌شناسی دغدغه اصلی‌ام بود. رفع این مانع نیازمند عزم و اراده جدی است هم در ساختار هم در رفتار که باید آن را اجرایی کنیم.

رئیس آستان تولیت قدس گفت: امروز بیکاری یکی از معضلات بزرگ کشور است. مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تاکید کردند البته اینکه چقدر دولت در این مورد نقش داشته و یا نداشته مشخص نیست ما مشاهده کردیم این اولین بار که دولت و مجلس برنامه را به صورت طرح ارائه کرده اند.

او با بیان اینکه  با درنظرگرفتن منابع و ذخایر کشور می‌توانیم بر مشکلات کشور فائق آییم گفت: نباید به عنوان شعار به این موضوع نگاه کنیم. ظرفیت نیروی انسانی بسیار عظیمی که در کشور وجود دارد و برطرف کردن مشکلات کشور کاملا قابل تحقق است.

رییسی درباره فقرزدایی در جامعه گفت: در ارتباط با فقر و فقر زدایی برنامه‌های قابل اجرا وجود دارد. ما وضع مردم را در جامعه می‌دانیم و راهکاریهای برون رفت را نیز باید بررسی کنیم. باید با اعتماد به مردم و به توانایی کشور، جوانان را باور کنیم. جوانان در حوزه‌های مختلفی از جمله نانو تکنولوژی گام‌های بلند برداشتند و می‌توان گره‌های کشور را به دست آن ‌ها باز کرد.

رییس تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید تغییر وضعیت را باور کرد، اظهار کرد: می‌توان به مردم، جوانان و متخصصین نگاه غیر حزبی و سلیقه‌ای داشت و نگاه حزبی نداشته باشیم و به همه ظرفیت کشور با همه سلیقه‌ها نگاه کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اتفاقاتی که در آستان قدس از زمان ورود او به آنجا شکل گرفته گفت: رویکرد ما در آستان قدس با مدد گرفتن از سند بالادستی که پیام رهبری بود ایجاد تغییر بود ما توانستیم نگاه فرهنگی آستان قدس تغییر دادیم و اتوبوسی حرکت نکردیم.

او ادامه داد: به دلیل پشتوانه اجرایی که داریم احساس این تغییر وجود دارد به هیچ عنوان وضعیت اقتصادی را نمی‌شود در رسانه‌ها گفت. من نمی‌خواهم ایجاد دغدغه کنم اما بدانید دغدغه بسیار جدی است. رشد اقتصادی با اصلاح نظام بانکی کشور امکان پذیر است. در برنامه توسعه اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم توسعه، کاهش نقش دولت و افزایش نقش نظارتی حمایت دولت را داشتیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره سازمان برنامه و بودجه و هماهنگی برای دستگاه‌های کشور چیست؟ گفت: سازمان برنامه و بودجه به عنوان قوه عاقله‌ای که می‌تواند رصد، برنامه‌ریزی و پیشنهاد دهد جایگاه ضروری دارد و ما آن را با حضور کارشناسان برجسته قطعا تقویت می‌کنیم.

او ادامه داد: بنده در دهه ۷۰ رییس بازرسی کل کشور بودم و در همان زمان سه نشست علمی با دانشگاه تهران که در همان زمان هم دو  سلیقه چپ و راست در آن حاکم بود، کنفرانس داشتیم. در همان زمان هم به عنوان رییس سازمان بازرسی علاوه بر نگاه سنتی علمی هم پاسخ پرسش‌های هر دو جناح را دادیم. به مدت ده سال به عنوان مدیر سازمان بازرسی کل کشور بودم در تمام مدت این سال‌ها، برنامه سازمان و گزارش عملکرد‌های آن موجود است. در آن روزها هم معتقد بودم باید در کنار نگاه انقلابی و مدیریت جهادی باید کار علمی هم کرد.

رییسی با تاکید براینکه به دور اندیشی و نگاه به آینده نیازمندیم گفت: شوراهای عالی منبعث از قانون هستند و باید تقویت شود. قانون‌گذار شورا را ایجاد کرده پس دلیلی برای تعطیلی آن نیست. در دوره‌های قبل ستاد مبارزه با مواد مخدر با ریاست رییس جمهور چند بار تشکیل جلسه داده. مواد مخدر یکی از بزرگترین معضلات ما است اگر قوه عاقله‌ای باشد که بتواند این مشکلات را حل کند بسیار هم عالی است. شورای عالی منبعث از قانونی است که مجلس تصویب کرده و تصمیم گرفته رییس‌جمهور آن را اداره کند اما رییس جمهور آن را به یکی از وزرایش می‌سپارد. اگر حکمت آن این است که مدیریت شورا در دست عالی‌ترین مقام کشور باشد باید به دست او اداره شود و اگر قرار بود معاون رییس‌جمهور آن را اداره کند مجلس آن را تصویب می‌کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به این سوال که ما انقلاب کردیم که اسلام مستقر شود نه اینکه حاکمان مسلمان حکومت کنند برنامه شما در این باره چیست، گفت: این موضوع خواسته ملت و قانون اساسی ماست. وضع فعلی وضعیتی است که هیچ کس از آن شرایط راضی نیست البته اینکه چه عواملی ما را به این جا رساند بحث دیگری است. اما به هیچ عنوان برای کسی که دغدغه نظام دارد این شرایط قابل تحمل نیست. باید دولت اسلامی را دور از همه سلایق در تراز اسلام ببینیم چراکه این دولت منبعث از قانون اساسی است و قطعا در ۳۸ سالگی و در آستانه ۴۰ قابل تحقق است.

رییسی در پاسخ به این سوال که آیا در آینده در تصمیم‌گیری شما چتر اصولگرایی به عده‌ای خاص محدود می‌شود و قابلیت گسترش ندارد؟ گفت: بنده کاندیدای همه افراد اصولگرا و اصلاح‌طلبی که در خط امام باشند، هستم و از همه ظرفیت‌های کشور به شرط آن‌که در خط امام باشند استفاده می‌کنم. پیشنیه بنده بسیار قابل توجه است. زمانی که در سازمان بازرسی هم بودم نگاه جناحی و گروهی نداشتم بیایید برای یکبار کشور را خارج از نگاه حزبی و سیاسی ببینیم. در آن زمان گاهی معاونینی داشتم که از لحاظ سیاسی با من هماهنگ نبودند و بسیاری در این باره به من تذکر می‌دادند. ما می‌خواهیم نظام اداره شود وقتی کاندیدا شدم گروهی از اصولگراها از ما حمایت کردند الان در مجموع ستاد ما همه سلیقه‌های سیاسی موجود حضور دارند و هیچ راهی برای هیچ کس بسته نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز