خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول تامین اجتماعی خبرداد:

پالایش بیمه کارگران ساختمانی در تهران

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۶۰۸

مدیر کل اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران می‌گوید این اداره کل در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر که کارگر ساختمان نبودند را شناسایی و از لیست بیمه‌ای خارج کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناهید حیدری در نشست ویژه هفته کارگر گفت: این اداره کل در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر که کارگر ساختمان نبودند را شناسایی و از لیست بیمه‌ای خارج کرد.

حیدری با بیان اینکه این اداره کل خط و مشی خود را در پنج ارزش  محوری تدوین کرده است، گفت: این پنج ارزش محوری عبارت است از قانون مندی، پاسخگویی، رضایتمندی، ارائه خدمات غیرحضوری و پاکدستی که مورد تاکید مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی قرار دارد و ما نیز در همین راستا وظایف خود را به پیش می‌بریم.

حیدری با اشاره به سوءاستفاده‌های صورت گرفته از سوی برخی از افراد برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: تمام تلاش اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بر این بود که افرادی از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند که شرایط احراز آنها ثابت شده و از محروم‌ترین اقشار جامعه هستند اما عده‌ای از یقه سفیدان با استفاده از انواع معافیت‌ها در پی سودجویی هستند.

وی افزود: مثلا در بحث قالیبافان افرادی با خرید دار قالی‌بافی خود را قالیباف وانمود می‌کردند اما با بازرسی‌هایی که به عمل آمد تعداد کثیری از این افراد از لیست بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی خارج شدند.

مدیر کل اداره کل غرب تهران ارائه تعریف خدمات غیرحضوری توسط این اداره کل تصریح کرد: اداره کل غرب تهران پیشگام در اجرای بسیاری از طرح‌های بیمه‌ای به صورت پایلوت بوده است.

وی افزود: هم اکنون اداره کل غرب تهران ۱۴ شعبه دارد که از  نمره امتیازی تیپ یک  برخوردار هستند. شعباتی تیپ یک محسوب می‌شوند که بیش از ۴۵ هزار بیمه شده را تحت پوشش قرار داده‌اند اما برخی از شعبات اداره کل غرب تهران بیش از این میزان و حتی تا سقف ۲۶۵ هزار بیمه شده را تحت پوشش خود دارند.

وی با بیان اینکه شعبه ۳۳ تامین اجتماعی با محوریت ارائه خدمات حضوری و الکترونیکی محور به زودی تاسیس می‌شود، افزود: هدف از تاسیس این شعبه معنا بخشیدن به خدمات غیرحضوری است که مدیر کل سازمان تامین اجتماعی بر اجرایی شدن آن تاکید دارند.

حیدری افزود: هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار کارگاه تحت پوشش اداره کل غرب تهران قرار دارد که معادل ۱۰ درصد بیمه‌شدگان کل کشور می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به تعدادی از خدمات الکترونیک ارائه شده توسط این اداره کل تصریح کرد:  متمرکز شدن دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان، پرداخت حق بیمه و ارائه خدمات از طریق افتتاح کد snn می‌باشد. همچنین آزادسازی فضاهای فیزیکی و عدم تخصیص این فضاها برای بایگانی پرونده‌ها از دیگر اهداف سازمان تامین اجتماعی می‌باشد که موجب بالا رفتن سرعت پاسخگویی و افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان می‌شود.

وی افزود: از نیمه دوم سال ۹۶ در بسیاری از شعب تامین اجتماعی تحت پوشش اداره کل غرب بیشتر خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و بسیاری از پرونده‌ها الکترونیکی می‌شد.

وی با بیان اینکه ویژه‌گرایی موجب اف زایش رقابت درونی و علمی می‌شود، گفت: در گذشته ۲ شعبه زیر پوشش فرآیند ریشه‌گرایی قرار گرفتند در این راستا کارفرمایان خوش حساب شناسایی شدند تا بتوان آنها را مورد حمایت‌های لازم قرار داد. از این رو دخیل کردن کارفرمایان در ارائه خدمات یکی از اهداف اداره کل غرب تهران بوده است.

وی با اشاره به مشکلات بیمه‌ای ساختمان پلاسکو و تاکسیرانان شهر تهران که به کارگزاری این تاکسیرانی پرداخت می‌کردند، گفت: این دو بحران موجب شد تا بسیاری برای دریافت مقرری بیکاری به شعب تامین اجتماعی تحت پوشش اداره کل غرب تهران مراجعه کنند مثلا در خصوص حادثه دیدگان پلاسکو تا بیش از ۲ هزار نفر برای دریافت مقرری بیکاری مراجعه کردند البته شناسایی این افراد پس از سانحه کار دشواری بود که با همکاری اتاق اصناف ممکن شد.

وی افزود: تعدادی از کسانی که یبکار شدند به علت اینکه به صورت خویش فرما خود را بیمه کرده بودند از مزایای بیمه مقرری بیکاری برخوردار نشدند اما با مساعدت دولت به آنها مساعده اجتماعی پرداخت شد.

وی در پایان افزود: سند استراتژیک فعالیت‌های اداره کل تامین اجتماعی غرب بر مبنای یک برنامه پنج ساله تعریف شده است که در آن انعکاس و بهبود خدمات و نشاط سازمانی در اولویت قرار گرفته علاوه بر اینها در این سند قصد داریم خدمات بیمه‌ای را در فضای کسب‌وکارهای دیجیتالی توسعه دهیم که ۲۵ هزار و ۲۰۰ سایت را تاکنون برای این هدف خود شناسایی کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز