خبرگزاری کار ایران

علی جنتی:

مخالفت سیاسی باید همراه با رعایت اخلاق باشد/ روحانی نماد اعتقاد به جمهوریت و اسلامیت نظام است

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۷۹۳

علی جنتی طی جلسه‌ای در روز دوشنبه ۲۸ فروردین با حضور اغلب اعضای کانون فرهنگی اجتماعی حزب اعتدال و توسعه از ربات با روحانی تا ۱۴۰۰ رونمایی کرد.

به گزارش ایلنا، سمیرا فعلی، رییس کانون فرهنگی اجتماعی حزب اعتدال و توسعه گفت: در طول مدتی که کانون شکل گرفته، تمام اهداف و برنامه‌ریزی‌ها را بر این مبنا قرار دادیم که بتوانیم با چشم‌انداز انتخابات، پایه‌های شکل‌گیری کارگروه‌ها را بنا کنیم.  

علیپور، رئیس کارگروه تخصصی محیط زیست نیز با اشاره به اینکه در اولین جلسه هیات دولت دستورکار دریاچه ارومیه مطرح شد، گفت: آقای روحانی همواره تاکید پر رنگی بر محیط‌زیست در بعد ملی و بین‌المللی دارد و موضوعات زیادی در این حوزه داریم که تعامل در آن لازم است و مورد توجه مردم است. مثل ریزگردها، دریاچه ارومیه، معضلات کلان شهرها و آلودگی هوا.

او با اشاره به هفته هوای پاک در هفته دوم اردیبهشت ماه، اظهار داشت: فعالیت‌هایی در قالب نشست‌های سراسری، کمپین‌ها و تبلیغاتی برای این هفته در نظر داریم و اقدامات اجرایی را توسط کمیته‌های علمی تولید محتوا در این خصوص شروع کرده‌ایم.

خانی، رییس کارگروه کارآفرینی هم به گفتمان‌سازی نخبگان در قالب انتظارات از دولت دوازدهم در ایام تبلیغات پرداخت و از نشست‌های تخصصی در تهران و مراکز استان‌ها با رویکرد بررسی عملکرد چهارساله دولت و شاخص‌های مطلوب در این حوزه در دولت دوازدهم خبر داد و مهم‌ترین موضوعات این نشست ها را به اختصار بیان کرد.  

او افزود: نظام صلاحیت حرفه‌ای و اخلاق حرفه‌ای که آقای روحانی در تمام گفتارشان به این دو مقوله پایبند هستند و باید آن را ترویج کنیم. باور ما بر این است که این گفتمان نخبگانی می‌تواند طرفداران زیادی را در ایام انتخابات داشته باشد و نوعی مطالبه‌گری نخبگانی را برای بعدها به وجود بیاورد. حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها که به عنوان پایه‌های توسعه در همه کشورها از آن یاد می‌شود و جزو عامل‌های توسعه است.

خانی گفت: تمامی این نشست‌ها در تهران به صورت یک روز درمیان در زمان انتخابات برگزار می‌شود. استان‌ها می‌توانند این نشست‌ها را با کمک مراکز غیردولتی که در این حوزه‌ها فعال هستند، به تناسب موقعیت جغرافیایی و اقلیمی‌شان در مرکز استان برگزار نمایند. امیدواریم این موج از پایتخت شروع شود و به مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها سرایت کند. پنداشت ما بر این است که موج بسیار خوبی ایجاد می‌کنیم.

در ادامه این نشست، محمدی، رییس کارگروه کارآفرینی به دستاوردهای دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: دولت در امر گردشگری بسیار موفق عمل کرده است. در جذب گردشگران ورودی به کشور، سطح درآمد از صنعت گردشگری نسبت به دولت‌های قبلی و از نظر دیپلماسی و همکاری‌ها در این زمینه‌ در سطح بین‌المللی که منجر به درآمدزایی بیشتر شده است که صنوف باید این موارد را به اطلاع مردم برسانند.

افشانی، رییس کارگروه رسانه‌های مجازی، به تغییرات مثبتی که در دولت یازدهم به‌خصوص در دوران ریاست علی جنتی در وزارت ارشاد درخصوص هنر و هنرمندان صورت گرفته اشاره کرد و راهکارهایی در خصوص تولید محتوا در رسانه‌های مجازی ارائه داد.

دلشاد، دبیر و ریاست کانون فرهنگی اجتماعی در استان البرز به دو رویکرد درون حزبی و برون حزبی پرداخت. در رویکرد درون‌حزبی به بیان اهداف حزب اعتدال و توسعه، بیان معانی اعتدال و جهت‌گیری حزب و توسعه آن، تقویت بنیه فکری اعضای حزب اشاره کرد و گفت تشکیل جلسات توجیهی اهداف بالا برای اعضا در استان‌ها صورت گرفته است که می‌توان به تشکیل جلسات عقیدتی توسط کارشناسان دینی و اجتماعی که به بررسی اعتدال از دیدگاه قرآن و عترت، ملاقات با بزرگان دینی و ائمه جمعه، ملاقات با کارشناسان امور سیاسی و اجتماعی و اساتید برجسته دانشگاه‌ها و بیان ریشه‌های اعتقادی حزب که برآمده از قرآن و عترت اشاره کرد.

در ادامه این جلسه، علی جنتی با اشاره به حضور متخصصان در اغلب رشته‌ها به عنوان اعضای این کانون گفت: می‌توان از این کانون به عنوان اتاق فکر حزب نام برد که این کانون را برای نظام جمهوری اسلامی بسیار مفید و اثربخش کرده است.

او با اشاره به فراز و نشیب‌های دولت‌های این نظام اظهارداشت: چنین تجربه‌ای در هیچ‌یک از کشورهای دیگر رخ نداده که با وجود دو بلوک شرق و غرب که در راس آن‌ها آمریکا و روسیه بودند و دنیا را اداره می‌کردند، با نفی هر دو گروه چیزی به عنوان جمهوری اسلامی پایه‌گذاری شد که مشخصه این نظام، جمهوریت با تکیه بر آرای مردم و اسلامیت که باورهای عمیق و اسلامی مردم است و قانون اساسی نیز بر همین جمهوریت و اسلامیت تدوین شده است.

جنتی میزان سرمایه‌گذاری خارجی در طی سال گذشته را ۱۱ میلیارد دلار و میزان گندم خریداری شده از کشاورزان را ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با اقدامات دولت یازدهم نه تنها واردات گندم نداریم بلکه می‌توانیم سه میلیون تن گندم را نیز صادر کنیم و باعث رونق زندگی کشاورزان شده است.

او افزود: در حوزه صنعت، ۲۴ هزار واحد صنعتی در سال گذشته تسهیلات و کمک دریافت کردند تا بتوانند ظرفیت خود را بالا ببرند. در حوزه بهداشت و سلامت تغییرات زیادی اعمال شده و در مناطقی که قبلا یک بهیار حضور داشت، الان این مراکز دارای پزشک متخصص هستند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اخلاق‌مداری در انتخابات را مسئله مهمی عنوان کرد و گفت: مخالفت سیاسی باید همراه با رعایت اخلاق باشد. روحانی نماد اعتقاد به جمهوریت و اسلامیت نظام است.

جنتی با اشاره به ایستادگی‌های دولت بیان کرد: هم‌اینک فشار زیادی برای فیلتر کردن شبکه‌های مجازی تلگرام و اینستاگرام، بر دولت وجود دارد و با اینکه به قول آقای علوی فقط ۲/۵ درصد آن اشکال دارد، می‌خواهند ۹۷ درصد بقیه را هم به خاطر آن ببندند.

او تاکید کرد: منافع ملی کشور ایجاب می‌کند که تلاش کنیم و کشور را سرافراز و سربلند کنیم. رونق و شکوفایی اقتصادی داشته باشیم و دارای ارزش‌های اخلاقی و سیاست خارجی پویا که در دنیا بتواند حرف اول را بزند. در سند چشم‌انداز در تعریفی که از کشور در سال ۱۴۰۴ آمده که کشوری الهام‌بخش باشد و می‌خواهیم چنین باشد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز