خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موحدی کرمانی:

مناظره‌ها حتما زنده پخش شود/ افرادی که رد صلاحیت شدند برای رییس‌جمهوری صالح نیستند

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۷۲۵

خطیب موقت نماز جمعه با تاکید بر اینکه مسئولان به وعده‌های آل سعود اعتماد نکنند، گفت: آل سعود باید تضمین کند و بپذیرد که اگر کوچکترین خطری متوجه حجاج شود باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت‌الله محمد علی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به حوادث طبیعی که در چند روز گذشته در خراسان و آذربایجان و کردستان اتفاق افتاده  از تلاش‌های صورت گرفته برای امداد رسانی تقدیر و تشکر کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به روز ارتش اشاره کرد و گفت:  نیروهای مسلح کشور را امن کردند در حالی که در بسیاری از کشورها ناامنی حاکم است. وزارت اطلاعات هم سهم وافری در این زمینه دارد که باید این نعمت را شکر کنیم. کم است نیروهای مسلح انقلابی متدین که حرکت و تلاش آن‌ها براساس ایمان است. خوشبختانه نیروهای مسلح ما نقش موثری در عزت این کشور دارند.

او به رایزنی‌های صورت گرفته برای اعزام حجاج ایرانی به سفر حج تمتع اشاره کرد و افزود: مسئولانی که در امر حج می‌کوشند و تلاش دارند امسال مردم موفق به زیارت خانه خداوند شوند به وعده‌های این رژیم آل سعود اعتماد نکنند. اگر وعده‌ تامین امنیت دادند به صرف یک کلمه خوشحال نشوید. هنوز جراحتی که در حادثه منا روی قلب ما اثر گذاشته التیام پیدا نکرده. آل سعود باید تضمین کند و بپذیرد که اگر کوچکترین خطری متوجه حجاج شود باید پاسخگو باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تبلغیات مسمومی که علیه شیعیان در حرمین شرفین می‌شود گفت: تبلیغاتی را علیه شیعه و ما به راه انداخته‌اند و فضایی خطرناک را در حرمین شرفین قرار داده‌اند. امنیت باید صدردصد تامین شود. حجاج ایرانی به مسئولان اعتماد دارند و مسئولیت مسئولان در اینجا خطیر است. چنانچه امنیت در سفر حج نباشد سفر حج واجب نیست و من روی این امنیت تاکید دارم. مبادا در ایام دهه اول ذیحجه با خطر روبرو شویم. به رژیم سفاک آل سعود اعتماد نکنید این‌ها عمل و گفتارشان خطرناک است و اعمال آمریکا هستند.

موحدی‌کرمانی همچنین با اشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است ظهار کرد: اهتمام کنید به امری که مقام معظم رهبری پیوسته برآن تاکید دارند. اقتصاد مقاومتی در ابعاد مختلف را پیگیری کنید. مسئولان به این قضیه اهمیت بسیار بدهند. قوام کشور ما روی اقتصاد سالم است اگر اقتصاد سالم نباشد نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم.

او با اشاره به جنایت‌های اخیر آمریکا گفت: آمریکا خباثت و جنایت خود را هر روز بیشتر در منطقه انجام می‌دهد. این آقایی که روی کار آمد روز اول گفت می خواهند آمریکا را ترمیم کند و به دیگر کشورها کاری ندارد اما می‌بینیم به همه کجا کار دارد و سوریه را موشک‌باران می‌کند. حمله به سوریه فراموش شدنی نیست. بعضی‌ها این لجام گسیختگی را می‌بینمد و می‌گویند او نمی‌فهمد دارد چه کاری می‌کند اما من نمی‌دانم این افراد برچه اساسی روی این آدم حساب می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: اگر آمریکا کشوری را ضعیف‌تر از خود ببیند حتما آن را نابود می کند بنابراین باید قدرتی را که داریم به آمریکا و دنیا نشان دهیم و به آن‌ها بفهمانیم که نظامی در این کشور وجود دارد که مقتدرانه ایستاده و جواب دشمن خود را چنان می‌دهد که از کرده خود پشیمان شود.

موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنانش بیان اینکه راه نجات از سردرگرمی‌ها و کج‌فهمی‌ها تقوا است و انتخابات هم تقوا لازم دارد،  گفت: امتحان سختی در پیش داریم یا به تعبیر دیگر گردنه صعب‌العبوری در پیش روی ما در ۲۹ اردیبهشت است. اول اینکه به حساسیت انتخابات توجه کنید و جایگاه رفیع آن را درک کنید. معنای این جایگاه رفیع این است که با حضور گسترده در پای صندوق‌ ها قدرت کشور را نشان می‌دهید و می‌گویید حکومت پشتوانه قوی مردمی دارد بنابراین حتما بکوشید در پای صندوق های رای حضور پیدا کنید و نظام را تقویت کنید.

او با تاکید براینکه با انتخاب اصلح رشد سیاسی خود را اثبات کنید، گفت: عملکرد تمام کاندیداها را با دقت بررسی کنید. چه امانتی در این کشور و در این مقطع زمانی مهمتر از انتخاب رییس‌جمهور و شوراهاست. مسئولیت سختی را در پیش دارید. گول تبلیغات برخی از آقایان را نخورید همه در انتخابات خود از خود تعریف می‌کنند با دقت و شناخت رای دهید و اگر نشناختید جایز نیست رای بدهید همت کنید انتخاب اصلح داشته باشید.

او به موضوع پخش مناظره‌های انتخاباتی از صدا و سیما اشاره کرد و افزود: نظرم این است که حتما باید مناظره زنده صورت بگیرد مگر غیر از این است که مردم باید بصیرت داشته باشند یکی از بهترین راه‌های بصیرت همین مناظره‌ها است. از این مناظره‌ها مدبر و مدیر بودن که یکی از شرایط رهبری است شناخته می‌شود. رییس‌جمهور باید مدیر باشد تا کشور را به احسن وجه اداره کند و مستمند و مستضعف به حق خود برسد و حقی پایمال نگردد  و ظلم و ستمی به دست مسئولان صورت نگیرد و بهترین راه‌ را برای رسیدن به این اهداف بشناسد.

او خطاب به کاندیداهای تایید صلاحیت شده گفت: افردای که تایید شده‌اند وعده‌های غیرقابل عمل ندهند. وعده‌ای بدهند که می‌توانند عمل کنند و درحدشان است. چراکه ممکن است کسی بر اساس این وعده‌ها رای بدهد و رای‌ای که  براساس وعده دروغین باشد مشروع نیست. مردم به کسی رای بدهند که پایبند اسلام باشد و تصمیم داشته باشد اسلام را در این کشور پیاده کند.

موحودی کرمانی تاکید کرد: کاندیداهای تایید شده بدانند این کشور جمهوری اسلامی است هم مردمی است و هم اسلامی. یک عمل غیر اسلامی اگر انجام شود مشروع  نیست. رییس‌جمهور باید درد دین داشته باشد و مقید به پیاده کردن دستورات اسلام باشد. به فرمایشات امام راحل و  رهنمود های مقام معظم عمل کند و نه فقط شعا ربدهد بلکه به فکر غم فقرا باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه رییس جمهور باید به یاد فقرا باشد، تاکید کرد: رییس‌جمهور باید ساده زیست باشد و نزدیکان و دوستان خود را بر مردم ترجیح ندهد. به تولید و اشتغال اهتمام ورزد و از دشمن و بویژه آمریکا نترسد و بتواند در مقابل آن‌ها بایستد. همچنین از فعالیت خسته نشده و خود را وقف مردم کند و به مفادی که سوگند می‌خورد وفادار باشد. همچنین رییس‌جمهور نباید بین خود و مردم دیوار و فاصله قرار دهد و باید بیت‌المال را مانند خون که در همه بدن جریان دارد به همه مردم برساند.

موحدی‌کرمانی توصیه‌ای به کاندیداهای تایید در صلاحیت شده گفت:  توصیه می‌کنم کاندیداها بکوشند قانون را در نظر بگیرند. کسانی هم که تایید نشدند قانون را در نظر بگیرند و اگر اعتراض دارند محترمانه اعتراض خود را به شورای نگهبان بدهند. شورای نگهبان هم افراد عادلی هستند و حتما به این اعتراض‌ها رسیدگی می‌کنند اما اگر شورای نگهبان آن‌ها را رد کرد، قانون را رعایت کنند. این‌ها که تایید نشدند ممکن است خوب باشند اما مسئله این است که این آدم برای رییس جمهوری صالح نیست.

او تاکید کرد: همه باید به قانون تن در دهند. یادشان نرود فتنه ۸۸ که مقام معظم رهبری هم مکررا دربار آن ذکر می‌کند به دلیل این است که آن‌ها مقابل قانون ایستادند و زحمت برای مردم و بی آبرویی برای خود ایجاد کردند. کاندیداهای رد صلاحیت شده نیز سعی کنند به قانون عمل کنند و از این ماجرا پند بگیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سخنی از امام راحل گفت: امام می‌فرمودند؛ آنچه را که مجلس تصویب کند و شورای ناگهبان تاکید کند، اسلام است. کسی که این قانون را قبول نداشته باشد در مقابل اسلام ایستاده و نپذیرفتن قانون مورد تایید شورای نگهبان یعنی به تعبیر امام نپذیرفتن بخشی از اسلام است

موحدی کرمانی در پایان گفت: امیدواریم انتخابات با شور، نشاط و با بصیر ت داشته باشیم و مردم اصلح‌ را انتخاب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز