خبرگزاری کار ایران

واکنش ربیعی به تخریب‌ها علیه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت یازدهم؛

سیاست صدقه‌ای را کنار گذاشتیم

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۷۸۹

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه برنامه دولت برای سال جدید، توانمندسازی اقشار پایین و دستیابی به شغل برای آنهاست، بر ضرورت بهبود یارانه سه دهک پایین جامعه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی روز پنجشنبه در نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای اشتغال استان کرمان که با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد، افزود: در این رابطه اشتغال ضد فقر و بیمه اجتماعی برای همه را دنبال می کنیم اما معتقد نیستیم راه نجات ایران شعارهایی است که اکنون در زمینه یارانه ها داده می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تعجب می کنم برخی ها از یارانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال سخن می گویند؛ نباید حرکتی انجام دهیم که عقلانیت در آن کم باشد. در مباحث رفاهی خود سیاست صدقه ای را کنار گذاشته و بر سیاست های فقرزدایی مبتنی بر توانمندسازی حرکت کرده ایم.

ربیعی اظهارکرد: سیاست‌های رفاهی را در جایی انجام داده ایم که فکر می کردیم هزینه ها برای مردم کمرشکن است و دولت اعلام نکرد که در ۱۰۰ روز می توان تمام مشکلات را برطرف کرد بلکه مفهوم این بوده که در ۱۰۰ روز می شود تحول ایجاد کرد. یکی از دستاوردهای اصلی دولت یازدهم این است که رهبری عمق استراتژیک این دولت است، موضعی که دولت بر آن می بالد.

وی افزود: رئیس جمهوری به همه اعضای هیات وزیران اعلام کرده است که وقتی از دفتر رهبری موضوعی را اعلام می کنند، بلافاصله اقدام کنید و بعد به من اطلاع دهید.

ربیعی با بیان اینکه مدارا و اجماع بزرگ جزو سیاست های دولت است و معتقدیم زیر سایه رهبری همه باید کنار هم باشیم تا ایران را به جایگاه شایسته خود برسانیم، گفت: حفظ استقلال و تمامیت ارضی را اصل مهم می دانیم، دولت تدبیر و امید دولت انقلابی است.  لازم است قدرت نظامی کشور را افزایش دهیم و دولت بیشترین سرمایه گذاری را در این زمینه انجام داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نسل های فردا را باید با انقلاب آشنا کنیم گفت: انجام کار بی سر و صدا اصلی بوده که در دولت، سال ها براساس آن جلو رفته ایم و این مهم تداوم می یابد. آرامش ضرورت جامعه امروز ایران است.

وی  افزود: موضوع دوم خصلت های کاری دولت مبتنی بر لزوم انجام کار کارشناسی است و معتقدیم حق نداریم حتی برای یک ریال تصمیم ناروا بگیریم و همه باید کاری کنیم که جامعه را با آرامش به جلو ببریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تحقق مدل توسعه جدید و ایجاد کانون کارآفرینی در استان کرمان گفت: تحقق این امر زمینه سرمایه گذاری ملی را محقق می کند و این کانون در حال حاضر نیز توسط استاندار کرمان تداوم یافته است. ۷۶۰ هزار میلیارد ریال موافقت نامه سرمایه گذاری در استان کرمان حاصل شده که حتی اگر یک سوم آن محقق شود ، اتفاق بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه  امروز ۲۱۰ هزار میلیارد ریال طرح در حال اجرا در استان کرمان داریم که آمار بسیار بالایی است.  ۳۲ هزار و ۲۴۱ شغل در استان کرمان در سال گذشته ایجاد شده است. این مهم نیز اتفاق خوبی در این استان بود و به نظر می رسد حداقل ۵۰ هزار شغل در استان کرمان در دست مهاجران است که این نشان دهنده ظرفیت های اشتغال در این استان است.

ربیعی با تاکید بر اینکه  زیرساخت های موجود نیاز به یک زیرساخت روانی، عقلانیت و سخت کوشی دارد، به جذب ۵۳۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان کرمان، اشاره و اظهارکرد: سرمایه گذار جایی می رود که آن مکان در کنار ظرفیت های طبیعی و خدادادی، کشش منابع انسانی و مدیریتی داشته باشد. تثبیت شغل یکی از جهات ایجاد شغل در کشور بوده است. در استان کرمان شاهد ریزش نیرو در معادن بودیم که سعی شد با تزریق منابع از آن جلوگیری کنیم.

ربیعی تاکید کرد: در سال جاری سه هزار شغل و تا نیمه سال آینده نیز یکهزار شغل دیگر در قالب طرح تکاپو در استان کرمان ایجاد می شود. ۵۷۱ صندوق خرد محلی در استان کرمان تشکیل شده و سند توسعه اشتغال استان نیز در دستور کار قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه منابع و تسهیلات خوبی برای توسعه اشتغال در کشور اختصاص می یابد، گفت: در سه سال اخیر ۲۸۰ تخت بیمارستانی به استان کرمان اضافه شده است. در حوزه بیمه درمانی ۱۱ میلیون نفر را بیمه کرده‌ایم و ۲.۵ درصد از میزان بیسوادی در کشور کاسته شده است که در این مسیر بر کودکان بازمانده از تحصیل تمرکز داشته ایم. امیدواریم هر خانه ایرانی بتواند یک شغل خانگی را تجربه کند و روز به روز قدرت ایران را افزایش دهیم.

همچنین در این نشست ۱۷ تفاهمنامه طرح تکاپو با ۶۴ پروژه به ارزش سه هزار میلیارد ریال امضا شد.

وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (پنجشنبه) برای امضای تفاهمنامه طرح تکاپو و افتتاح چند طرح حوزه ارتباطات وارد کرمان شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز