خبرگزاری کار ایران

عامل انفجار دورتمند داعشی از آب درآمد

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۷۳۳

مقام‌های امنیتی آلمان اعلام کردند فردی که در رابطه با حمله به اتوبوس حامل بازیکنان دورتموند دستگیر شده بود از اعضای گروه تروریستی داعش است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در پی حمله تروریستی به اتوبوس حامل بازیکنان بورسیادورتموند در شهر دورتموند، دادستانی آلمان دستور بازداشت یک فرد ۲۶ ساله عراقی را در این رابطه صادر کرد.

مقام‌های امنیتی آلمان اعلام کردند این فرد از اعضای گروه تروریستی داعش در عراق بوده است.

دفتر دادستانی آلمان اعلام کرد این فرد در ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی از طریق ترکیه و به عنوان پناهجو وارد آلمان شده است.

در حمله به اتوبوس حامل بازیکنان تیم بورسیا دورتموند «مارک بارترا» مدافع اسپانیایی این تیم مجروح و بازی این تیم در مقابل تیم موناکو در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان اروپا به تعویق افتاد.

گفته شده است که این فرد بازداشت شده رهبری یک گروه پارتیزانی که به آدم‌ربایی، قاچاق، اخاذی و قتل متهم هستند را برعهده داشته و در گروه تروریستی داعش نیز عضو بوده است.

پس از حمله دورتموند در نزدیکی محل وقوع این حادثه نامه‌هایی پیدا شد که علاوه بر به عهده گرفتن مسئولیت این حمله از دولت آلمان خواسته شده بود که از مداخله نظامی در سوریه خودداری و پایگاه هوایی نظامی آمریکا در «رامشتاین» آلمان را نیز تعطیل کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز