خبرگزاری کار ایران

حمله ائتلاف آمریکایی به انبار تسلیحات شیمیایی داعش صدها کشته برجای گذاشت

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۷۲۵

انتشار گازهای سمی در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به انبار مهمات داعش در دیرالزور صدها کشته به همراه داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، ستاد مشترک ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای از حمله هوایی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا علیه گروه تروریستی داعش به روستای «حطله» واقع در شرق «دیرالزور» خبر داد.

در این بیانیه تصریح شده است که این حمله  در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه روز گذشته –چهارشنبه- صورت گرفته است.

 بر اساس بیانیه ارتش سوریه این حمله باعث بروز انفجارهای گسترده در منطقه و انتشار دودهای زردرنگی از محل انفجار شده است که تا ساعت ۱۰ شب به وقت محلی ادامه داشت. 

ستاد مشترک ارتش سوریه اعلام کرد که در این حمله  یکی از زاغه‌های مهمات گروه تروریستی داعش که در آن مقادیر زیادی مواد سمی برای ساخت بمب شیمیایی ذخیره شده بود هدف قرار گرفته است.

در این حمله تعداد زیادی از تروریست‌های عمدتا از اتباع کشورهای خارجی گروه تروریستی داعش کشته شدند. علاوه بر این به افراد غیرنظامی این منطقه نیز تلفاتی وارد شده است که آمار دقیقی از این تلفات در دست نیست. 

ارتش سوریه تاکید کرد این حمله و انفجارهای ناشی از آن بر این امر تاکید دارد که آنگونه که پیش از این نیز عنوان شده است گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره توانایی دسترسی گسترده به مواد سمی، انبار و  ساخت بمب شیمیایی با کمک برخی از طرف های منطقه ای را دارند.

در این بیانیه تصریح شده است که آنچه روی داد تنها انهدام بخشی از انبارهای مواد شیمیایی داعش است که تاکنون بارها و بارها علیه ارتش سوریه و عراق از آن استفاده شده است و نشان می دهد که چه طرفی مواد شیمیایی در اختیار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز