خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

رکودزنی ریل‌گذاری در پروژه راه آهن تهران – همدان / راه آهن اردیبهشت به همدان می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۶۵۱

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات ریل گذاری پرو ژه راه آهن تهران – همدان اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد، گفت: با ریل گذاری 1466 متر در یک روز رکورد ریل گذاری در پروژه‌های راه آهن در این پروژه شکسته شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آ‌هن تهران – همدان اظهار داشت: با توجه به دستور رئیس جمهوری مبنی بر اینکه راه آهن تهران – همدان باید اردیبهشت ماه به افتتاح برسد بازدیدی از این پروژه به عمل آمد و از پیشرفت کار پروژه آگاهی پیدا کردیم.

وی با بیان  اینکه طول راه آهن تهران – همدان 248 کیلومتر است، گفت: بیش از 240 کیلومتر این پروژه به افتتاح رسیده است و راه آهن به 20 کیلومتری همدان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه رکوردزنی ریل گذاری در پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: روز گذشته در پروژه تهران – همدان 1466 متر ریل گذاری انجام شد که این رکورد ریل گذاری در پروژه‌های عمرانی محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اجرای ریل گذاری راه آهن تهران – همدان اواخر اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد و ریل به ایستگاه از پیش طراحی شده این راه آهن متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است ادامه داد: سیاست ما ایجاد حمل و نقل ترکیبی است به همین دلیل ایستگاه ترمینال اتوبوسرانی همدان برای ساخت ایستگاه جدید این راه آهن یکی از گزینه‌ها است.

وی افزود: یک ایستگاه پیش از این برای راه آهن تهران – همدان طراحی شده و پیشرفت فیزیکی هم داشته است اما از آنجا که سیاست حمل و نقل ترکیبی را دنبال می‌کنیم به دنبال این هستیم که در ترمینال اتوبوسرانی همدان ایستگاه راه آهن ساخته شود و بدین ترتیب مسافران کرمانشاه می‌توانند با اتوبوس به همدان و از همدان دسترسی به شبکه ریلی کشورمان داشته باشند و مقاصد مختلفی از جمله مشهد ، تبریز و ... را انتخاب کنند.

آخوندی با بیان اینکه همواره سیاست ما این بوده که ایستگاه‌های راه آهن در قبل شهرها ساخته شوند، گفت: نزدیک ترین ایستگاه راه آهن همدان به سکونت گاه مردم ترمینال اتوبوسرانی است و ساخت ایستگاه در این ترمینال در راستای تحقق سیاست های شهرسازی ریل پایه است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سرعت در راه آهن تهران همدان 160 کیلومتر در ساعت طراحی شده است، گفت: هر چه میزان قوس‌ها بیشتر باشد امکان افزایش سرعت قطار هم بیشتر می‌شود بنابراین افزایش سرعت قطار همدان تا 200 کیلومتر در ساعت وجود دارد.

وی گفت: به زودی به اتفاق ریاست جمهوری راه آهن تهران – همدان به افتتاح می‌رسد و ریل گذاری این پروژه تا اردیبهشت ماه انجام خواهد شد. پس از آن عملیات تقرب ایستگاه‌ها را شروع خواهیم کرد و معتقدم این اتفاق بسیار برزگ برای توسعه استان همدان محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز