خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد:

امدادرسانی به 5 هزارتن از زلزله‌زدگان خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۴۶۹

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع زمین‌ لرزه 6 ریشتری در خراسان رضوی گفت: به همین منظور به پنج هزار و 488 تن از زلزله زدگان امدادرسانی شد.

به گزارش ایلنا، «مرتضی سلیمی» همچنین از مصدومیت 40 تن تاکنون و اسکان اضطراری پنج هزار و 488 تن در 58 روستای آسیب دیده خبر داد.

وی اظهارداشت: بر اثر وقوع زمین لرزه سرخس، تربت جام، فریمان و مشهد 58 روستا دچار آسیب شد و تا این لحظه پنج هزار و 488 تن در مناطق آسیب دیده با برپایی یک هزار و 198 دستگاه چادرتوسط امدادگران به صورت اضطراری اسکان داده شده اند.

سلیمی با بیان اینکه 120 تیم عملیاتی متشکل از305 امدادگر و نجاتگر هلال احمر با بکارگیری سه فروند بالگرد و 51 دستگاه خودروی عملیاتی و پشتیبانی به هموطنان زلزله زده خدمات رسانی کردند، گفت: سه بالگرد امدادی با انجام 37 سورتی پرواز اقدام به انتقال هشت هزار و 500 کیلوگرم محموله امدادی و 70 نیروی عملیاتی کرد.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، ارسال اقلام امدادی (زیستی و غذایی ) از پنج استان خراسان شمالی و جنوبی، قم، اصفهان، خوزستان و سازمان امداد و نجات به مناطق زلزله زده خراسان رضوی انجام شد.

وی به توزیع اقلام زیستی میان زلزله زدگان اشاره و خاطرنشان کرد: 31 هزار و 500 کیلوگرم برنج، یک هزار و 980 کیلوگرم حبوبات، 58 هزار و 404 قوطی کنسروجات، سه هزار و 500 بسته چای، چهار هزار و 800 ست شست و شو، 420 دستگاه چادر امدادی و پنج هزار و 40 روغن مایع میان زلزله زدگان توزیع شد.

ساعت 10 و 39 دقیقه چهارشنبه گذشته زلزله ای به بزرگی 6 ریشتر سنگ سفید در استان خراسان رضوی را لرزاند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز